torsdag 13 januari 2011

If only you - it's all for you

Igår var det onsdagsmys. Varför onsdagsmys undrar ni nog? Jo det är såhär att jag slutar alltid 18.15 på mitt jobb vilket innebär att jag är hemma kl 19.00 varje dag, om jag inte har klass, då är jag hemma ca 20.30, vilket innebär att jag endast hinner hem, äta och städa sen sova. Mycket innebär...Men för att ha något att se fram emot mitt i veckan är min/vår överlevnadsstrategi att ha onsdagsmys.

Men hur gick det då igår? Jo!
1. 1 styck magsjuk Ville som inte ville äta bra utan somnade först vid kl 20.00
2. 1 styck monsterrädd 5 åring som grät i 1 h för att han hade drömt om monster. Smart att låta en 5 åring se Mumien - han som inte ens förstår att Pippi inte finns på riktigt...(det var inte vi som hade låtit honom se den).
Så efter antal skrikanden och gråt somnade ungarna och då var vi helt helt slut. Duschade vi ens igår eller när gjorde vi det sist? Alltså det har gått för långt när man tvingas lukta på varandra för att upptäcka hur länge sen det var man duschade. Men i alla fall, positivt resultat, vi duschade ju igår (alltså tisdag) så nu sparade vi ytterligare 10 minuter. Sen att inte behöva raka sig överallt båda TVÅ (sparade vi 30 min). Ska man inte "ultragosa" så behöver man inte raka sig. Så genomskinligt när/om man ser att den ena har använt Gilette Gel och ny rakhyvel efter det att den har duschat- someone is hoping to get lucky ha ha.

I alla fall...Så glada över att ha "tjänat" 1 h på goskvällen beslöt vi oss för att se en film. SALT med Angelina. Alltid lite extra ögongodis, tror dock att Carola inte hade bangat på henne, men det hade jag, påminner för mycket om en av mina vänner... And we don't do friends *ler*
Sjukt bra film med två olika slut. Gillade båda. Inte ofta man ser bra filmer nu för tiden. Funderar på att starta en filmblogg eller typ följa någons. Någon som vet någon bra? Tipsa tack!!!
 På tal om godis. Carola hade handlat...Allt annat än bara ögongodis här...Men vi åt ej upp allt, herre gud, lite självbehärskning har vi...Tror jag. Älling - åt vi upp allt?
 Höll mig till min mango, men något gick snett. Typ when small candies attack...
 Kantarell och champinjonstuvning - mums!


Ha ha här kommer 3 roliga pussbilder. Tänkte att en kärleksfull bild ska man väl kunna åstadkomma. Jag menar vi pussas ju minst 200ggr/dag...Men något gick snett, väldigt snett...
 Carola: Åh Ida: Die bitch...Typ
 Ida: This was news to me. Carola: Womeneater (alltså ser ut som jag ska strypa mitt fruntimmer) nej mer kärlek behövdes i bilden...

och DÄR kom releasen som Mia & Klara säger. Äkta pure kärlek när den är som gosigast. 

Så ännu ett i raden av menlösa blogginlägg men satt inne på min 30 min lunch och skrev. Är ändå inte sugen på att äta någonting. Like the sus i huvudet. 

Anyway... Lyssnar på Dannys låt "If only you", sjukt bra text. Bränner i själen rakt in i hjärtat. Därav rubriken. 

Imorgon är det fredag, helg igen... Är vi friska blir det till att hitta på något. Jag ska i alla fall mosa in lite ny spinningmusik tills på söndag. Längtar sjukt mycket, funderar på att smyga in lite tuffa bergspartier. Mina ben behöver känna smärta. 

Om 2 veckor är det dags för NIKEkonventet och tills dess måste jag ha kommit igång lite. Ska gå på en massa superduperbra klasser. Hoppas det är fler än jag från gymmet som ska upp.Kul att träffa lite gamla gymkollegor också. Nej nu är min lunch slut. Längtar tills i helgen...tror jag...
With love/ida


2 kommentarer:

  1. Ni gör nog rätt i att köpa en Babytravel om ni vill spara lite pengar. Vi köpte en samt regnskydd och en större skötväska för 7600kr så det blir ju lite skillnad.
    BF 3mars, så det börjar närma sig med stormsteg! Måste nog snart packa bb väskan! :-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Wiiii spännande tills han tittar ut, tror det blir en han minsann. Ja det lutar ju åt det nu när Carola vart inne och provrattat den. En svart. Hon får bestämma - det är ju hon som ska trycka ut ungen hi hi. 3 mars - ja det är snart, den kan ju komma snart. Maj känns som en evighet tycker jag nu när jag inte har magen med mig hela dagen...
    Ta hand om er alla 4

    SvaraRadera