måndag 17 januari 2011

Det man inte vet har man inget ont av...

Sitter och tittar ut. Ville sover och jag bloggar - för jag orkar inte göra annat. Vi fixade superduktigt i helgen och det känns bra att få ordning här hemma - verkligen. Önskar dock att man hade obegränsat med pengar så man kunde shoppa allt som man ville ha. Min huvudvärk är fortfarande in da house. Carola läste dock i en tidning (och ja jag vet att man inte ska tro allt som står men det var sååå sant) att min huvudvärk berodde på dels förkylning men också en press över att inte kunna förändra sin livssituation - att vara fast. Pang BOOM - right in the eye. Hmm... Så nu har jag i alla fall börjat tänka lite på hur jag skulle kunna göra det. Saknar alla mina vänner - måste hänga mer med mina vänner. Fia, Lasse, Lisa, Linda, Sara, Emma, Ida, Mimmi och Carro.Men när... Ska träffa en del av de om 2 veckor då jag reser till Stockholm.

Längtar till sommaren nu. Linda och deras bebis kommer om några veckor och vår i maj. Så då blir det bebisdate. Vi ska mest vara hemma i sommar och ta det lugnt. Köpa klippkort på Dalbybadet (åh gud The Svensson-bottom är nådd). Vi ska (håll i er nu) sätta staket runt vår lilla gräsplätt och köpa utemöbler. Alltså det är tillåtet att skratta åt den höga Svensson varningen. Hmm undrar om det finns barnfamiljer som inte är Svenssons.Måste erkänna att jag både gillar och få magont av Svensson-livet. Det är nog inte riktigt min grej alla dagar, men ibland (för det MESTA) är det så. Jag är bra på Svessonlivet men jag är bra på annat också - saker som jag inte kan göra men som jag vill...Undrar om det är så för alla eller inte. Carola is living da dream - true true=) Hoppas dock på att få rätsida på ett och annat snart. Min fina fru är det bästa jag har i världen och tack vare henne piffar hon mitt liv, utan make up store's senaste eyeliner. Love you baby=)

För att knyta an till min rubrik. Pratade med min syster igår och vi kom in på ämnet ljuga/inte tala sanning. Alltså tänkt så mycket skit som folk har för sig och som aldrig kommer fram. Att det som kommer fram förmodligen bara är en pytteliten bit i det stora hela. Varför sårar folk varandra? Pallar inte fler tråkigheter nu asså... Så sorry om jag låter så down hela tiden men jag ska bli gladare snart, jag har en underbar familj som alltid livar upp stämningen och ett fantastiskt kul jobb som instruktör, mina två guldklimpar=) så det är min räddning. Men är verkligen trött på att människor man trodde man kunde lita på tydligen inte är de de är. Därför pallar jag inte ljuga och skriva att allt är tipp topp 24 seven när det inte är det. Men när det är det så skriver jag det gärna.

Tänker på dig som kämpar för att ta dig igenom varje dag....

Tänker på dig som är orolig för operationen....

Tänker på dig som måste ta reda på vad du vill med livet...

Tänker på dig som snart ska få barn...

2011 ska bli ett bra år. Ett kärlekens år. Vi är bjudna på två bröllop och vi är så glada!!! Många bebisar ska ploppa ut och det ska bli fantastiskt att träffa de allesammans. Ta hand om varandra, nu ska jag ta upp nyvaken Pluddie.


 




1 kommentar:

  1. Men gumsi då, detta måste vi göra något åt. Jobbigt att läsa att det är tungt just nu.
    Kan vi inte ta en "tält-helg" snart igen?! Man kan faktiskt tälta fast det är vinter, bara man har massa varm dryck (och Carolas trolldeg i termosen....hi hi) och tjocka sovsäckar med. Ha de inte det varit mysigt? Så kan killarna busa ihop.
    Vi sitter också och svär åt allt som ska fixas i huset som kostar skjortan! Staket runt huset tex. suck...Vi hade tänkt göra det förra året, men eftersom det visst är lite dyrare än vi trott sköt vi fram det tills 2011- ska vi flytta fram det ytterligare ett år kanske???.=)

    puss o kram

    SvaraRadera