onsdag 26 januari 2011

Så som minnen ser ut...

Ja ibland är det konstigt hur mycket man saknar ens vänner. Äkta vänner - de som bara finns för rakt in i hjärtat. Visst Carola är min bästa vän på ett sätt - för att hon är min fru och den som vet mest om mig, men många av mina vänner finns i minnen och som jag alltid tänker på när jag är nere och som får mig att le och ja...tom skratta högt för mig själv. Tur att ingen ser mig för då hade de ju undrat, och ja...undrat ännu mer om man försökt återberätta... Igår träffade jag en av mina bästa vänner, skönt att få vara gamla Ida lite. Kul att upptäcka att även gamla vänskaper mognar, att man kan mixa prat från igår med prat från idag. 

På hemmafronten råder det sömnbrist pga gnällig Ville. Ingen mat duger och lilleman somnar 21 och vaknar 05 (med ett antal vakna perioder på natten). Vi är helt slut. Så ikväll ska jag packa sen dra ett täcke över huvudet tidigt, ingen mat fanns hemma till mig (med min mjölk) så får väl bli mackfest inatt med fet ångest sen över att ha dragit i sig alldeles för många kolhydrater innan läggdags - so not GI...

 Jag vet att jag ofta outar hur smart denna lilla plutt är, men häromdan "simmade" han i badkaret à riktiga simtag när jag frågade om han simmade. Och han bara spann vidare på sina nya simkunskaper och rörde sig fram med benen - han fattar poängen liksom. Söde=)
 Vi målade magen häromdagen. Något gick snett....
 Är det ens lagligt att lägga upp denna bild på en lördagsnöje? Öl och Body Pump koreografi samlad på en och samma bild? Båda två är underbara ting, tillsammans en fin kombination=) Favoritmusik med favoritdryck.
 Tullisar - ett fint vårmåste
 Hu ha - en underbar Body Pumpklass avklarad
 Godmorgon mys kl 6, någon är extra glad...
 "vagnkillen"
En totalt oinspirerad lunch. Slängde tom pålägget i den och åt den utan vatten... Hmm vad kan man säga...livsångest...


Imorgon bär det av, väskan ska packas för Stockholm. Blandade känslor. Skönt att komma bort, men kommer sakna alla så mycket. Skönt att få sova ut, men kommer sakna värmen i sängen då Skatt värmer mig när täcket trillat ner på golvet. Underbart att träffa mina vänner. 

With love/Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar