onsdag 19 januari 2011

Ännu en dag i Paradiset

"Välkommen till ännu en dag i Paradiset" - ja det var så Gunvor Silwersfärd sa (min gamla svenskalärare från gymnasiet) och visst kanske hade/har hon rätt? Hoppas det. Fantastisk positiv inställning.

Inatt var ingen kul natt, Ville vaknade och var ledsen och snurrade värre än den tattigaste karusell på Ölands Djurpark när vi la honom i vår säng. Efter att ha tagit emot ett antal sparkar i både bröst och mage så fick jag nog. Pallar inte att någon sparkar en i ansiktet när man drömmer om hästar och blommor på en sommaräng (freaky I know...) Alltså hade det inte vart för att han är ett barn...så hade jag lackat fett mycket. Men man tar sig samman och arbetar för högtryck som den "fantastiska mamma" man är. Sväljer sin ilska och nattar ömt om till "nu i ro (fucking) somna in... typ 8 ggr innan underverket sluter sina stora ögon blå i sin egen säng. Sen tillbaka och försöka somna om, men då har ens fötter blivit kalla och man behöver värma upp de på skatt som också ligger vaken. Tillsammans frös vi, var kissnödiga och törstiga men för att inte väcka barnen tvingades vi somna om och igga.
- Välkommen till ännu en dag i paradiset!!!

Har lidit av en enorm huvudvärk idag också så ett steg på vägen har varit att boka optikertid. Nu ska jag bli glasögonorm på heltid. Sexig sådan. När 2 koppar kaffe och 1 Red Bull inte hjälper mot varken trötthet eller huvudvärk ger jag upp och inser att jag beöver semester. 8 arbetsdagar till sen har jag ledigt 1 dag. Weekend a la Stockholmo. Kommer sakna både Ville och Carola men skönt att få vara själv också. 

Imorgon ska bilen besiktas *håller för ögonen med händerna* hu ha...Snälla bilgud - INGA fel nu va. Vi har verkligen inte råd med fler onödiga utgufter nu. Fick krupp när jag såg att Villes dagisräkning låg på saftiga 1008 kr!!! Alltså vad äter han egentligen där? Smörstekt oxfilé med utrotad rom kanske? Sugen jag blev på kött nu. Inte likt mig jag som inte gillar kött. 

 Trevlig kvällsläsning. Menblev så hungrig efter att ha läst LAGA LÄTT så jag krängde 1 burk kikärter...i sängen (...)
 Måttligt trött Ida

Söta kakbukar från Lagerhouse, synd att jag inte får baka kakor längre bara...

Nej nu säger mitt huvud stopp. Vill hem och sova bort livet. Hoppas Villen inte somnat bara tills jag kommit hem. Snart onsdagsmys. Survival for the unfittest...

/Love Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar