tisdag 4 januari 2011

På små rosa fluffiga moln

Svävar gör man när man tror att man drömmer och det gör jag. Igår var Carola på ultraljud för att kolla bebisens hjärta och då såg man till 99,9% säkerhet att det var en flicka! Så igår var det två glada mammor hemma i Dalby. Äntligen!!! Så nu får man börja fundera flicknamn. Vi har ett som vi helst vill ha men det är min systers förslag så det kan vi nog inte ta. Men det är det enda vi är överens om. Men 4 1/2 månader kvar nu. Mest glad är jag över det faktum att Ville ska få en syster. Mysigt.

 Litens önskeoutfit 62 *host host*
 Pluddie på nya TV-äventyr... Ha har kommit på att det rör sig så fint där framme och vad vill han då helst? Jo TA på det. Däh!? Igår kom även Villes första riktiga ord - gissa vilket? Jo VATTEN (vattehh)
Dagens outfit i min gamla mammaklänning - mycket plats nu för tiden


Imorgon jobbar jag kort dag sen är jag ledig torsdag och fredag. Hoppas bara jag blir frisk tills dess. Jag som skulle börja träna nu men men jag ger inte upp. Jag ska försöka hinna med träning i gymmet innan jag börjar jobba och sen ut och springa på kvällen. Måste komma i form nu. Är trött på att vara stor. Ja stor i mina mått mätt, Carola och jag skrattar ofta åt oss själva. När vi träffades drog vi båda XS och hade sammanlagt 12-16 magrutor, tränade x antal ggr varje vecka och hade en enorm energi.
Nu: Trötta, äter för att få energi, sjuka och mulliga ha ha. Men jag ska effektivisera min träning heter det och vi måste börja tänka på vad som köps in till goshemmet. Carola tenderar att vilja ha mys (och nu citerar jag henne *myyyyys*) lite väl ofta, sen är det fredagsmys och lördagsmys sen onsdagsmys. Ok. Lördagsmys kan jag köpa, men nu räcker det. Ge mig en frisk vecka sen ska jag studsa igång igen. 

Första ut är NIKE konventet i januari, då ska jag ha kommit igång men min träning- delmål 1. Jag lovar jag ska ta en för och efterbild som ska läggas upp i maj. Ska köra en massa inspirerande klasser på konventet och träffa underbara människor. Wiho.

Ikväll blir det till att sova tidigt och lägga mig och läsa Fitness och Laga Lätt (mina två favvo tidningar)

With love/Ida

2 kommentarer:

  1. Så himla kul att ni ska få en liten tjej! :-) Det hade ju vatt lika kul med en pojk men kul ni får en utav varje!
    Ja det där med namn. Vi är överens om pojknamn så för enkelhetens skull så hade ju det vatt bra! :-)
    Men vem det än är så är hon eller han oerhört välkommen!!
    Ni har vatt sjuka länge så jag hoppas ni blir friska snart!! kram på er allihop från Emmelie, Jessika och Ella

    SvaraRadera
  2. Åh tack fina vänner! Ja namn är supersvårt, men antar att man får väl bara ta något även om det inte känns hundra. Jag tror ni får en kille men man vet ju aldrig. Hi hi. Ja nu vill jag bli frisk. Ta hand om er och hälsa Ella

    SvaraRadera