måndag 24 januari 2011

Mästerkocken i förkläde

Hej och glad ny vecka!!! Ville är dock krass i magen och efter några på inlägg på fejjan så kanske vi ska utesluta mjölkprodukter för honom ett tag. Tack alla för tipsen! På dagis dricker han bara vatten och här hemma likaså men igår fick han pannkakor med mjölk i så kanske det som gjorde det.

Igår tränade jag Bp teknik, gick super, en massa nybörjare som gjorde sitt bästa för att hänga med i all teknik. Lite träningsvärk men laddar för spinningklass ikväll - längtar!!! Ska försöka hinna träna på torsdag också för på lördag smäller det - NIKE BLAST!!!

Idag har jag varit hemmafru, städat, lagt in 3 maskiner tvätt, bäddat och bakat. Hur mysigt som helst när vädret är tråkigt. Kollade in Carolas tradera auktioner lite och det var folk som hade budat - kul. Vi säljer av en del pojkkläder nu i och med att vi inte vet om vi ska ha fler barn sen efter lilla skatt aka MINISKATT. Grejen är ju den att om vi har tre så behöver vi inte flytta, inte köpa ny bil och ändå kan få barnvakt *smile* men med ett 4e så blir det tight så vi skjuter det beslutet på framtiden. Det är ju lite speciellt i och med att Carola har ju snart 3 barn och jag 2, så jag förstår henne om hon känner att det "räcker" men jag skulle nog vilja ha ett till - sen... We'll see. Vill vara gravid en gång till också. men inte nu som det ser ut med jobb, ekonomi och mina foglossningar som fortfarande gör ont. 


Vi fortsätter spåna på andranamn: Vi har Vilma, Tilda, Ellen, Majken (mitt förslag), Emma, Isabelle, Stella, Ella och Elsa som förslag. Gud så svårt att få ihop något bra men vi har ju typ 16 veckor på oss. Den 14 februari har vi bokat tid för 3d ultraljud - spännande!!! Då kanske vi får lite mer klarhet i vad miniskatt ska få heta.

Över till idag. Vi har bakat kaka.Ville älskar att vara i köket med mig och hjälpa till, och han accepterade kockmössan och förkläder som det mest naturliga i världen=) Han blir verkligen arg om han INTE får hjälpa till och försöka, så jag visar honom alltid och berättar hur man gör när jag lagar mat och bakar,ex jag läser recept och han blir glad och pekar eller så får han skära eller hacka eller mosa. Mammas favoritkaka blev det - citronkaka=)

 Startklar Ville beredd att rodda elvispen (och ja jag höll i hans ena arm och över hans andra med min)
 Smälter smör... (hade låg värme på så det ej skulle stänka)
 Oj en elvisp kom viss i....
 Ha detta är ganska kul, jag gav honom ett ägg för att se vad han gjorde med det och en gång hade jag visat att man kunde knäcka ett kokt ägg i huvudet - och vad gör han? Jo ska knäcka det i pannan. Observera lyckan i hans ansikte. P.s Ägget gick inte sönder=)
 Då provar vi på andra sidan huvudet då=)
Sen visade jag honom ur man skulle göra och han kunde banne mig knäcka ett ägg, måste ha varit en engångsföreteelse för med andra ägget gick det inte lika bra med...
 Mmm - smeeeeeet
 Såklart han ska få slicka skålen
 Kolla in frisyren, nu börjar det bli långt - och busigt hi hi
Ville goes angelicious - som en gloria av vitt babyhår

Nähä om jag skulle ta och hänga lite tvätt och fixa mig i ordning innan det är dags för Ville att vakna ute i vagnen. Hoppas ni får en fin måndag, min måndag har börjat bra, mysa hemma, citronkaka och umgås med världens härligaste lilla glada kille. 

With Love/ Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar