tisdag 26 augusti 2014

Karriärsmorsan fast ändå helt normal

Ja ibland önskar jag att man kunde få vatb dvs vård av trotsigt barn. Låg vaken med Ella som hade magdjöm (gulligt) säkert 1 h inatt och när jag skulle göra min smidiga sorti genom att rulla nerför täcket så - "mamma vart ska du?" Hon var givetvis minst lika trött som sin mamma kl 06.15... Sedan är det nya att allt ska hon ta på och ta av själv och gör man ngt utan hennes okej är det goddag utbrott. Och visst man ska ha tålamod men när ens buss går 7.40 prick så börjar man bli stressad 7.15 när dottern efter 15 min fortfarande inte är klädd för när man själv hämtar skorna klär hon av sig. Så ut i klänning med jordgubbar på, bruna strumpor med änder uppdragna till knäna och lila gummistövlar på sen ut i bilen, resten det där med strumpbyxor.... en annan tid... Väl på dagis blir ju hon såklart ledsen men ett kort farväl och en hysteriskt ledsen dotter senare på väg. 

Möts upp på jobbet av 10 stycken nyexade fräscha killar och tjejer som är redo för sin första dag i arbetslivet. Introduktionsdag. Förmodligen valt varenda pinal med minutiös planering - själv: jag tog väl bh, nya trosor och mascara på mig???
Efter tolv får alla matkoma men jag är i limbo... Så naanig. Efter dagen är bussen givetvis 30 min sen så hämtning blir nu efter dagis har stängt och sist av alla. Gnälliga barn sen hem och ge mat och stressa i säng... Ibland hatar jag denna stress som gör att man blir arg, svettig och får huvudvärk när det man egentligen vill är att kunna stanna på dagis en extra stund,sen kunna hämta de i normal tid för att kunna få ro på kvällen innan läggning. Hur fan gör alla andra? Varför är alltid jag den som hämtar och lämnar sist? Jag arbetar bara heltid ska man inte kunna göra det eller? Ska man gå upp 5 för att hinna? Och gå och sova 20? Kanske. 

Så irriterad just nu. Svettig. Tar nya andetag för att orka kvällens 3 års trots där ingen vill duscha, ta på sig pyjamas eller allra minst borsta tänder... Samma kamp varje morgon som kväll. Kan man inte bara va nudister och ha en självrengörande munhåla? Okej en dag om jag läser detta ska jag kanske le och känna stolthet men just nu känner jag mig som mordiskt mot Skånetrafiken och som en very buissy working mum! 

Och när ska man hinna träna så man orkar andas i byxor som alltid sitter för tight??? När ytterligare två Ipren har verkat kl 21 då barnen somnat och disken är tagen? Nej just det då är man 1 h över passerad tid... Nä just nu. Sådana här dagar där trots och Skånetrafiken spottar i mitt ansikte vill jag bara kliva av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar