måndag 25 augusti 2014

Hårda tag en måndag

Tjoho måndag is in da house! Dagen började med besök på vårdcentralen för att ta bort Villes stygn i pannan. Det gick bra men en tår skymtade i lillprins öga då ett stygn satt lite hårt. Efter det lämning på nya förskolan. Ella ville inte att jag skulle gå men en fröken tog henne och efteråt ringde de och sa att efter 5 minuter hade hon lekt bra igen. Känns bra att de ringer så man kan släppa den oron. 

Idag på jobbet satt jag och lärde mig lite i ett nytt lönesystem och efter lunch kom en kollega ner och frågade om någon ville ha massage då en kollega hade semester och varit tvungen att ställa in! Jag anmälde mig frivilligt men skulle kanske inte ha gjort det då denna massör såg ut som en liten tyngdlyftare, hette Gregor och hade unibrown! ... Blev tuffa 30 min för mina knöliga axlar och aj vad det kändes! Blev ordinerad spikmattan för min ischias i höger rumpa tills nästa gång vi ses... Or not... 

Imorgon har jag introduktion på företaget lokalt med alla andra newbies ska bli spännande! 

Så ikväll ska jag bara ladda med en go kopp te och försöka få mina hjärtan i säng tidigt så de är pigga tills imorgon och ja mamma också! 
Kaffe på morgonen för bästa start! Kan rekommendera en malare till kaffebönor - ens krav på gott kaffe höjs en aning efter denna investering men men smällar man får ta om man älskar kaffe...

Vitaminboost på eftermiddagen för att orka dagisgämtning, matlagning och nattning. Full med ingefära, mango, morot och banan!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar