söndag 24 augusti 2014

Älskar att bara vara hemma

Ja när man är ny på jobb och ny på dagis så behöver man bara vara hemma och boosta med kramar, bud och god mat! Sagt och gjort! Igår inleddes helgen med att Sandra tog med Ville på fotbollsträning och jag Ella till ridningen. Hon tyckte det var kul men allt är ju nytt så det är mest på skoj men ja vi testar denna termin och ser. Jag går ju och leder hästen och gör i ordning den innan men jag tror det är bra att barn får respekt för djur och lär sig förhålla sig bland de. 
Red ut på hästen Maja 

Igår lagade jag thaiwook med vitkål, zucchini och purjolök son jag brynde chili och ingefära. Hade sedan i kyckling och en påse thai pad! Barnen åt en massa - rid... Ha ha. På kvällen unnade jag mig lite godis och somnade sen i soffan - en perfekt kväll helt enkelt! 

Idag har vi varit en sväng till skogen men hittade inga svampar (ja inte som man kunde äta) men jag älskar skogen så det är mest en ren smekning för själen att komma ut i tystnaden.
Barnen letar svamp
Ella hittade en stor en!!!

Ikväll ska vi laga kantarelltoast (300 kr kg!!!) som tröst! Sen blir det min favoritfilm Malificent:-) 

Imorgon ska Ville ta bort sina stygn och jag hoppas hans sår har läkt fint. Nu har han två ärr i pannan! 

Känns skönt att ha vilat lite i helgen och låtit barnen komma ner lite i varv det är långa dagar för de på dagis 7-17 varje dag... 

Ha en fin söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar