måndag 3 december 2012

Lussekattsmania och outat mitt snöhat

Helgen sa poff som vanligt. I lördags var jag och barnen i Lund och kollade juklappar. Ville fastnade på svärd- och skjutvapenavdelningen medan jag hittade Ella vid mjukisdjuren ha ha men sedan möttes de vid Legot=) Och det värmde mitt genushjärta enormt! Mot min vilja styrde vi vagnen mot Mc Donalds, barnen överlyckliga - mamma med ångest men vad gör man inte för sina nuggets-tokiga barn? Det var en fin dag med musik på stan och vi såg julgranen på stortorget med superstora färgglada kulor i som barnen gillade=) Så härligt att ha en hel dag med de. Den glädjen byttes dock ut söndag kväll då båda barnen blev dåliga i magen och väcktes av en ella som "kissat" ner sig...


Väl hemma på lördagen så fikade vi med dammsugare och lussebullar då Ville fick välja (och mamma mumsade fint på sin favorit dammsugare). Så nej ingen light helg för 5 öre men men jag ska försöka att inte panika men... I do när jag inte kan träna. Imorgon ska jag i alla fall köra dubbelklass, först säga hej då till BP 83 sen köra en intervallklass i spinning! Sitter och pular lite nu på intervaller 15 sek 5 ggr, 20 sek 4 ggr sen 30 sek 3 ggr... med olika pulsintervall, spännande!

Idag var det supermycket snö i Dallan. Ja snö i sig är väl okej men kylan? Den har en konstig förmåga att krypa innanför skinnet och stanna där. Tycker inte om att frysa, känner mig faktiskt väldigt obehaglig till mods. Imorgon ska jag ha min stickade klänning på mig jag vet det låter sjukt osexigt men jag lovar den är snygg och varm. Fick den av min fru när jag vägde 80 kg (ja jag var gravid) och då satt den perfekt, idag är den mer stor så den ser mer fashion ut. Ja det slutar inte där i fryshärvan... Vi har ju inte hunnit byta vinterdäck men idag fick vi tag i en verkstad som kan hjälpa oss men när Carola skulle hämta däcken ur förrådet upptäckte vi att de var stulna!!! Ärligt vad är oturen på den??? Hatar snö nu ännu mer nu...och vad den gör med oss...

Barnen är lite skeptiska till snö. Ella tycker den är kul att leka med medan Ville som är lite känslig för förändringar..inte gillar att hakan blir kall och att ha vantar... Så nästa v ska Kolan till Ullared så då ska vi handla lite olika vantar och se vilka han gillar... Vi var på julskyltningen i Dalby. Lite tufft att hasa 30 kg med vinterkläder på ståbräda och i vagn uppför Dalbybacken hemåt men det var mysigt. Dock saknar jag min fru oerhört när hon jobbar helger. Det är ensamt och tufft att vara med barnen, känns inte som om man har suttit ner en sekund ens på hela helgen. Städat, lagat mat, dammsugit, svabbat golv, bäddat rent, plockat leksaker, lekt med lego, byggt hus, plockat kuddar och plockat in ytterkläder och torkat snö...

Ella är ganska intensiv nu.På allting och testar. Har sönder saker och mosar mat och kastar mat... Suck, tydligen en period alla ska gå igenom. Vi tar ett djupt andetag och tänker att hon snart är äldre=)

Puss på dig


Imorgon stundas jobb, dubbelklass sen flatfilm (dock franska film) och jag fasar för håriga kvinnor (aaaaaaaaaaaaa) men det kan ju vara bra i alla fall haha. På onsdag måste jag anstränga min jul-hjärna lite och tänka på julklappar, dock väntar vi på alla vabbpengar från FK så tills dess får vi slicka de sista slantarna på botten av kontot...suger att ha sjuka barn men snart vänder det väl... Ett par stulna vinterdäck kan vi ju "lätt leva" med... nej det ska inte tynga mig alls, Nya tag. Bättre tag.

Kram på er












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar