fredag 21 december 2012

4 dagar i rad

Ännu en dag i paradiset. Barnen har avlöst varandra med kräksjukan och i förrgår även jag. Suck. Nu är julen hotad men det lutar åt en jul hemma utan gran eller utan julmat. Vi får äta pannkakor helt enkelt... Och köttbullar. Ja det tåls att se om frugan blir dålig eller ej.

Jag skulle egentligen åkt till Kalmar igår för att träffa släkt och vänner och även för att tatuera mig men nu lever vi i ovisshet.

Barnen har det bra och är glada för det mesta. Kul att se att de leker med varandra bra.

Själv missade jag två dagar på jobbet och förmodligen den enda julmat jag får se röken av denna jul.

Mamma, syster och bror är i London så vi är alldeles allena. Ja ja nog klagat. Innan jag blev sjuk fick jag i alla fall min julklapp min plattång. Mitt hår har efterfrågat den hela mitt liv och nu även en fön på köpet. Hade tänkt köpa en ny då min gamla är sedan nittonhundrafrösiel...

Sitter i soffan och ser på Bolibompa och funderar på de facto varför barn snöar in på rutiner och olika saker. Som Ville nu. Han som kunde sova till 07.30 vaknar nu kl 05.30-05.45. Då är det samma sak. Toa/ pepparkaksyughurt och mjölk/ Ninjago. Allt detta under tjat. Sen är man ju pigg efter att ha utfört sin masters begäran. Känns lagom kul att vakna "mitt i natten" och servera fil ha ha men någonstans tycker jag det är gulligt. Att han ändå vet vad han vill. Theodor stod också bredvid sängen och ropade mamma mamma och skulle se Bolli. Det skrattar vi åt idag. Mamma Bolli konstant i 1,5 år. Antar att detta också ebbar ut då tar väl Ella vid.

Ella har börjat sova mellan oss nu också och hon har drömmar på nätterna som gör att vi vaknar flera ggr. På detta har vi nu haft magsjuka i 4 dagar med enorma tvärtberg. Vi hade ett helt badkar fullt med tvätt, en tvättkorgen och en handdukshög utanför dörren. Så efter denna v är man ganska slut som artist måste jag säga. Det sliter en del på tålamod och på förhållandet men men vi kämpar på.

Nu hör jag att Ella gör bus så måste kolla vad det är. Snart en kaffe för att vakna till. Undrar vad magen säger om det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar