tisdag 11 december 2012

Skratt och förlust

Åh man vaknar med blodsockret i fotknölarna och inser att man är inet riktigt 100 men man ska jobba ändå. Kaddie har kokat kaffe nu så om ett tag får man väl dra sig upp. Har sovit bredvid Ville inatt halva natten och det finns inget bättre än att krypa ner bredvid en varm 3 åring, klappa hans panna då han haft mardrömmen och säga sssch sssch det var bara en dröm, se hans klotrunda blå slutas och den sagolika vackra munnen öppnas och andas djupa andetag. Prinsen. Kungen. Till ro.

Försöker ordna BP vik tills i eftermiddag men ingen har svarat att de kan, känns sådär bra när man är dunderförkyld. Mina tankar går redan till varma lussekatter och glögg och inte till att stå och peppa 40 personer till att "ta i" och "kom igen en till" osv... Även om jag saknar mina stammisar=)

Igår var syrran hos oss och vi spelade Monopol, man kan ju säga att jag hade lite lätt otur... Hamnade i fängelse inte 1 utan 8 ggr!!! Fick aldrig minaa pengar vid GÅ och alla mina tomter köptes upp osv ha ha. Målade i alla fall mina naglar rosa med mitt favoritnagelleck O.P.I under tiden i fängelset. Vill gärna ha ett vinrött nagellack och ett svart (crazy) men de kostar 150 kr och igår fick pungen öppnas för ett glansspray jag länge suktat efter, så nu är min hårproduktssamling komplett, nu har jag allt jag behöver. Jag ska försöa rangordna de i vad jag älskar mest och hur ofta jag använder dessa produkter. TOP 5!!!

1. Den trogna följeslagaren och vinnaren: Hårinpackning från Loreal (stor guldig burk)
2. Kerastés oljedroppar - att ha i blött hår
2. OSIS + glansspray - att ha i plattat hår
3. Biolage - repair Schampo - tvättas med
4. Björn Axén saltvattenspray - har provat många men detta är sjukt bra
5. TIGI - leave in balsam - att ha om man inte ska platta det utan mer vill ha det lite "lockigt" ha ha ni fattar den va jag har ju spikrakt hår men ja, lite böj på det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar