onsdag 5 december 2012

Chokladmoff

Ni vet de dagar man vaknar upp och är sugen på choklad och choklad endast? Typ bara choklad? Idag var en sådan dag! Så sagt och gjort när jag hade hämtat barnen på dagis så tog vi fram allt vi behövde och rörde, hällde i, rörde mer och smakade! Ville älskar att laga mat och att stå vid spisen. Lite otäckt tycker jag dock det är då barn inte har ngt säkerhetstänk överhuvudtaget så man måste vara på vakt hela tiden! Ella smakade och Theodor rörde. Alla var med:-)

Dock hann inte kolan svalna innan barnen skulle sova men ja ju mer åt mamma! Utan att överdriva var det faktiskt den godaste Kolan jag ätit i hela mitt liv så ja efter det har jag, julkolan och Paradisasken varit ETT.

19 dagar kvar till jul då man men gott samvete kan äta julkola hi hi.

Imorgon är lång långdag på jobb och kväll. Efter jobb ska jag in till Lund och träna sen träffa min kompis:-) Det är jobbigt att vara ifrån min familj men samtidigt känns det som om jag måste komma iväg och göra ngt annat än bara vara hemma när jag väl KAN.

Men saknar min familj hela tiden! I helgen ska vi hugga en julgran hade jag tänkt. Ha ha mig med en yxa! Kan bli kul underhållning känner jag! Julmys med mer julgodis, julmusik och julgröt. Jul. Kan inte sluta tänka på Sunes jul och hur lik min familj är (alltså den jag växte upp i).

Knykt gran. Jodå man har ju stått span på E22 an med hjärtat i halsgropen någon gång eller två i bävernylonoverall:-p

Jul jul mera jul. Mer choklad?





1 kommentar:

  1. Det blir ingen riktig jul utan snodd gran, det är ju en riktig kul jultradition. Själv är jag den som alltid blivit lämnad i skogen för huggningen å en mobil i handen där orden: "Jag är redo" fått bilen att rulla fram till rätt plats igen för å hiva in granen, även barnen har hängt på några ggr å vissa ggr har man fått skrika: duuuucka det kommer biiiil hahaha... Men som sagt, det är ju d som är tjusningen i d hela hahaha... Älskar just detta tillfället vid jul. Det och allt julgodis! LH

    SvaraRadera