söndag 30 december 2012

Brunch hos goda vänner

Denna helg har jag boostat i vänners tecken. Igår var min kollega här och hans fru och deras pojk. Också känd som Ellas blivande pojkvän. De gick hand i hand in till soffan efter att vi ätit gott med tortillapizza och skinka, pasta och majs för barnen:-) Carola jobbade så det var skönt att inte sitta ensam ännu en kväll.

Idag var jag och de små på brunch hos Mimmi, Fredrik, Aston och Vera i Bunkeflostrand. Barnen åt pannkakor och äggröra och vi hade gjort smoothie och annat gott! Sen gick vi en lång promenad och tro det eller ej men Ville somnade han med.

Väl hemma myser vi med pepparkakor och film. Efter att ha sett Ninjago 5-8 så kände jag för lite svensk klassisk film så nu går Pippi på rymmen varm.

Ikväll ska jag sova tidigt. Det är ju nyår imorgon och då stundar festligheter i det Bergmanska hemmet minsann. Gott sällskap minsann och en massa god mat. Har ansvaret för efterrätten så det ska bli kul och se vad det blir för ngt!

Årets sista dag. 2012 vad kan man säga? Ett år i vaggans tecken kanske. 2013 är ju alltid 13 men hur hemskt kan det bli? Vad kan hända!? Kan allt hända? Vad kan bli bättre?

3 nyårslöften:
1. Aldrig äta på MC Donalds
2. Simma över Kalmarsund
3. Få en fast tjänst med bra lön

Alla goda ting är tre.

Fin söndag nu dags att bada och att hoppa ur mysoutfiten





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar