torsdag 3 januari 2013

Det nya är det gamla plus timmar

Jag andas in det nya året och känner att jag inte riktigt kan ta de där riktigt djupa andetagen då 2013 är lite för skrockfullt för min smak. Men någonstans ur skrockens djupaste håla kravlar jag mig upp och tros mig skåda en ljus framtid. Eller som min syster så fint uttryckte det - ledsen att säga det men inför din 30 års kris är du på botten ha ha. Inget fast jobb, Csn lån, och ingen klassiker på Cv't.

Men jag ger inte upp. I år ska jag ha ett fast jobb, jag ska göra minst 1 fysisk utmaning och den största av alla - jag ska lära mig hitta min magkänsla igen. Att lyssna till mitt hjärta.

Ingenting är förändrat samtidigt som allt kan hända. Lite spännande. Som att 13 är det där okända. Det där lite farliga. Det där man ska akta sig för men som man samtidigt attraheras av. 2013. Otur och tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar