onsdag 11 september 2013

Idas sommarvisa

Är nu över och höstens visa är här. Välkommen du! Välkommen mig! 

Kände att jag behövde en paus. Från mig själv, från er, från cyberrymden och från allt annat som påminde mig om vad mitt liv inte var när jag som minst visste vad det var eller vart jag var. 

Mycket fokus har alltså varit på att hitta mig. Jag må framstå som väldigt framåt och självsäker och det är jag, men vad jag verkligen vill och verkligen känner är två saker som ofta får stryka på tassen men som nu är och ha fått stå i fokus. 

Jag har mognat. Tänkt. Utvecklats. Så ny fast ändå samma gamla jag i en ny version. En mer sann version av mig själv - precis så som jag älskar att vara. Så nu har jag lovat mig själv att alltid vara mig själv så mycket det bara går överallt! 

Jag är inte där än på långa vägar men jag är inte längst ner heller. Tack vare min familj, mina vänner och mina älskade barn och flickvän är jag nu glad och sugen på livet igen! Att vara sann mot mig själv och andra, och att kämpa för det jag tror på och tycker är fint är något jag numera värderar högt. Utan att låta alltför högtravande nästintill galopp så kan jag stilla er med att jag är på G igen och kommer alltså ta upp bloggandet igen. 

I'm so back. So non stop. 





3 kommentarer:

  1. Ja men gott! Så glad man kan bli lagom till eftermiddagskaffet (hej tant emma 30)över att se att du är tillbaka. Då ser jag och säkert fler med mig fram emot nya inlägg. U go girl! /emma

    SvaraRadera
  2. Kul att få dig tillbaka i cyberrymden!! Välkommem!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Hej gummsan, dejligt att se dig tillbaka igen! Vi får ses snart tycker jag! kram Mimsan

    SvaraRadera