torsdag 26 september 2013

Vi tog fredag i förskott

Vissa dagar haglar smsen lite för bra. Vissa dagar är man liten och behöver extra kramar och närhet. Vissa dagar vill man bara hem och vara. Igårkväll blev en sådan kväll. När alla sms man skickat under dagen bara blev en lång kram.

Vi lagade stek, hasselbackspotatis, sallad och till det lite rödvin (okej en flaska slank ner) och till efterrätt äppelpaj. Snacka om fredag i förskott! Konsekvensen: kroppen har tagit lördag. 

I helgen händer det saker vill jag lova! Späckat körschema. Jag ska köra klass på lördag morgon, vi ska hämta färg till vardagsrummet i Osby, packa kartonger och sen på fest på kvällen. På söndag ska vi fira Sandra, hennes syster och svåger. 

En bra nyhet var att jag fick förlängt mitt vikariat på jobbet! Jag har verkligen en bra chef:-) Fick halvtid så de veckorna jag har barnen jobbar jag två dagar och nästa v jobbar jag 3. Så nu blir det fokus på skolan och läsa in allt jag missat dessa två veckor. 

Vad som händer efter nyår vet man inte. Känns som om man söker jobb men sen en enorm tystnad. Why even bother? 

Saknar mina små gullungar enormt men hoppas att kunna få se de innan måndag. 

Ikväll blir det middag i Malmö med en gammal vän - alltid ett trevligt inslag i vardagen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar