tisdag 24 september 2013

Att väcka de döda

Huga för onsdagsmornar. Ja för alla mornar. Förr var jag en väldigt lättväckt person men nu not so much. Älskar i och för sig onsdagar på alla sätt man nu kan älska en veckodag. Brytpunkten. Andra sidan. Mot helg. 

Igår ägnade jag dagen åt psykometri, dvs att räkna på reabilitet och inre validitet. Roten ur och derivatan osv. Ja ni hör ju själva. Man slängs tillbaka i en enorm hastighet till ekonomicentrum år 2006 bland läppglans och hemlig beundran för tjejerna som lyckades locka sitt hår med plattång. 

Vi var även och kollade på ett piano igår ute i skogen bokstavligt talat ha ha men tangenterna var för lätta enligt mitt tycke så vi avvaktar. Kvällen avnjöts sen med tacos och film - så fredag men ändå inte. 

Idag är jag på väg till jobb för att förhoppningsvis uträtta stordåd. 

Veckans nyhet kan väl vara att jag börjat träna lite. Spinning till helgen och nästa v blir det BP premiär. Ska försöka orka löpa en tur ikväll också. Kroppen känner sig död men jag känner mig ung i sinnet. Sugen på att svettas och arbeta med kroppen igen. 

Lön idag. Lyckan på den! Slog i alla fall till igår på ett par skor jag bokstavligen dreglat efter (hur normalt det är att salivera över skor lämnar jag osagt) och som nu sitter på fötterna.Framgångsskor. 

Onsdagsskor. Dags att uträtta storverk eller bara att ta sig igenom onsdagen. Kan vara vilket som. Kvällens höjdpunkt är iallafall att tvätta håret och somna tidigt. Den ni! 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar