fredag 27 september 2013

Klippt var det här

Idag hände det man ibland bara drömmer om. Igår lätt kallsvettig över ett aldrig förr deltagande på en disputation fick jag kl 22 ett mail med de underbara orden: disputationen inställd. Akademikern i mig dog en smula då jag mycket nördigt nog sett fram emot denna veckans höjdpunkt på ett barnsligt sätt, men Idan i mitt ljublade. Plötsligt vart jag inte så naanig längre varav jag orkade både äta kvällsmat OCH se en hel film. Men när tjejen sen somnade i smyg i knät blev jag genast pigg (och lite sur) och sen somnade vi gott. Sovmorgon till 7.30!! Lyxen i den! Lite kramar i soffan och sen pratade jag med syrran och plockade undan. Fredagskänslan så total!!!

Svängde förbi hårfrisören och klippte av allt nästan 1 dm och även luggen. Så redo för höst! I mina nya stora röd/blå glasögon ser världen så mkt roligaste ut och jag kan inte sluta le. 

Nu är jag på väg in till Lund då vi ska ha Ville hos oss ikväll. Imorgon blir det lite flyttkartonger, Bamsegympa och spinning! Underbart att känna fredagen i varenda cell. 

Lättlevt som vissa säger! Vi ska även bestämma oss för tapet i hallen! Så lost. Vilken tycker ni? Att tänka på: vi har ett hysteriskt rosa skåp i hallen och en svart/vit matta. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar