måndag 16 september 2013

Magisterexamen

Japp igår kom det som ett brev på posten mitt examensbevis! Stoltaste! Så igår firade vi med en flaska italienskt och pasta:-) Blev inte så mycket plugg kan man ju lätt erkänna... Varken innan eller efter... Ella ville hjälpa mamma läsa. 

Idag har jag groteskt mycket att läsa. I pauserna på den ena föreläsningen läser jag om lärande i det andra kursen. På bussen läser jag, mår illa ett tag och läser igen. 

Igår fick jag en kvävdkänsla men drog på mig löparskorna och andades frisk luft några km. Så jag har helt enkelt bestämt att inte stressa utan att jag hinner det jag hinner. Eller ja min inlämningsuppgift i psykologi på fredag lyssnar inte på det örat men annars! Måste komma igång med jobbsökandet men det i sig är ju kvitto på att känna sig misslyckad varje gång man inte kvalificerar... 

På det hela taget var det en perfekt måndag vilket känns ganska konstigt att en måndag kan vara men så var det...ÄR det nu för tiden. 

Barnen var jätteglada och det märks att alla börjar må bättre och njuter av livet. Jag njuter av att känna mig levande. Som mamma och som flickvän. Sen är det ju alltid historien bakom med mig själv men det kommer. 

Känslan i kroppen idag är stolthet, stressad, sugen och glad. En aning bakis men hej det är väl inte varje dag ett examensbevis dimper ner i brevlådan eller varje kväll ens flickvän hånglar upp en till en fantastisk spellista - äh nej *smygler* 

Tisdag. Veckans mest menlösaste dag. Jag välkomnar dig med tanken att imorgon är det onsdag och jobb:-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar