tisdag 17 september 2013

Det killar och sticks

Precis som Lotta så fint beskrev hennes stickade tröja beskriver jag lite känslan i magen - det killar men även sticks. Idag sprang jag på Carola i Dalby (oddsen för det?) och ja såklart det känns konstigt. Man blir jätteglad av att se henne sen slås man sekunden senare av allt som hänt och är... och ja man är artig och trevlig - spelar ett slags spel men det sticks på insidan samtidigt som jag är oerhört glad att vi båda just nu är på lyckliga platser i livet men ja... saknar henne och oss ibland. Svårt att balansera ibland - vissa dagar men det känns lättare dag för dag och ibland, sådär i en korsning där allt jag kan se är en röd väska och allt jag kan tänka på är att inte komma för nära, ja ibland sticks det till...

Idag har jag spenderat dagen i skolan. Pratar om diskursanalyser för arbetsplatslärande, historisk pedagogisk forskning samt studerat olika genrer inom forskningsartiklar. Spännande. 

Barnen sover äntligen och jag har 1 h att plugga psykologi innan jag tar kväll kl 21. Längtar tills imorgon för då är det laga-god-mat mitt i veckan- dagen! Ikväll blir det att slagga i tid. 

Nähä dags att plugga på.  God kväll




3 kommentarer:

  1. Risken är väl att ni ses när ni byter barnvecka, ni har ju barn ihop ?!// sara

    SvaraRadera
  2. Vi byter de på dagis och vi ses ofta i veckorna med barnen någon kväll. Såklart vi ses men när det inte är planerat är det ibland tufft.

    SvaraRadera
  3. Blir ledsen när jag läser här och förstår att du och din fru har separerat. Ni som var den perfekta familjen i mina ögon. Så vackra tillsammans, det skrek kärlek om er! Men, livet är ju som det är. Hoppas att du har det bra ändå. /Tilda

    SvaraRadera