fredag 14 mars 2014

Värker i mammahjärtat

Pluddie är hemma sjuk och igår blev han sämre. Stackarn. Mitt mammahjärta blöder av att inte få ha min /vår pojk hos mig men jag vet att han har det bra hos sin andra mamma. Men ändå. Smärtan av att inte få vara där. Det trodde man väl "aldriiiig" att man skulle sakna feber- och kräkiga nätter när barnen blev sjuka men jo det gör man. Känslan och tomrummet i en av otillräcklighet är så stor. Och den känns. Som att kliva ner i en isvak men utan bastu och handduk. 

Japp. Imorgon jobbar jag också - projektet vi arbetar med är i sin slutfas så nu är det 5 fulla veckor framöver sedan har jag faktiskt 1 hel veckas semester! Den första i hela mitt liv - betald faktiskt! Känns stort och bra. Jag och flickvännen min åker utomlands och det ska bli så skönt ... att sova. För det är vad jag nog  kommer orka med efter dessa veckor. 

Imorgon kommer kära pappa ner och hälsar på en snabbvisit. Saknar mina föräldrar oerhört så det ska bli fint med besök. Vi ska pula lite med bilen så ikväll ska den tvättas och bli fin! 

Fredag i luften. Hoppas Plutten min kryar på sig så man kan bli några oroskilos lättare! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar