söndag 9 mars 2014

Äntligen vår

Ja livet leker verkligen just nu. Jag känner mig så oerhört nöjd just nu med allt. Kärleken är perfekt. Lugn och stabil men ändå med inslag av passion och sanning.  Jag har verkligen kunnat få ett lugn i min vardag tack vare Sandra. Känns skönt att ha helger där det är är stort fokus på bra mat och frisk luft. Barnen har börjat vänja sig vid att det finns sallad och rotfrukter till nästan alla måltider, ibland smakar de - ibland inte, men vi båda tycker att de börjat prova av mer och mer även när "nya saker" som typ mango och rotselleri dyker upp:-) Jag har fått en kontakt som jag kan köpa färsk fisk ifrån så jag ser fram emot min första leverans med färsk fisk imorgon:-) 

Barnen har cyklat sig igenom hela helgen. Vilket lyckokast att köpa stödhjul till båda! Skillnaden är att Ella susar nedför backarna och tar sig upp om hon trillat medan Ville leder cykeln ner (lite försiktig ännu). Så nu har vi tagit oss till lekplatser, affären och "brända huset" längre ner på gatan. Så skönt att vädret äntligen tillåter motion ute! 
Ella i Dalby centrum

Idag spenderade vi hela dagen i Bjärred med att leka Herren på täppan i sandhögsr, hoppa från bryggan och bygga sandslott. Underbart att kunna vara ute flera timmar utan att frysa! Efter det åkte vi hem och nu ligger färsk kyckling med fänkål och klyftpotatis i magen:-) Jag avnjuter ett glas rött och bloggar och tjejen ligger och kollar inredning. Hallen står på tur och nästa månad ska den bli renoverad - tapet, ny skoförvaring och ny spegel! Häpp! 

Ja jag är helt slut i kroppen men enorm energi inombords. Tuff vecka på jobb, ska hoppa in på min gamla avdelning på jobb i kundtjänst/ordermittagning då mina kollegor är på utbildning. Men till helgen blir det lugnt och då - då ska jag sova! 

Trevlig helg på er! Och nu en massa bilder 
Ella spanar efter fiskar 

Ville nöjd med sitt slott med snäckor

Sandra skapade hon med... sandboll
Barnen gick på plankan ....
Och hoppade sig trötta
Lite vila sen mer bus:-) 
Roliga sandhögar
Njuter av solen...
och av mig...

Ja ännu en dag att stoppa ner i påsen med bra dagar! Nu planera hall! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar