torsdag 6 mars 2014

Kan de inte alltid vara 2 och 4?

Ja äntligen kan jag säga att jag älskar åldrarna barnen är i just nu. När de är på bra humör. Ella pratat väldigt mycket just nu, efter dagis möter denna lilla mini-Skåning mig med peääääärrrlour och teckniiiingawr:-) Hon har en otroligt rolig skånsk dialekt. Tror att hennes fröknar är från djupaste Skåne därav hennes dialekt. Ville däremot pratat mer som mig och Carola - Småländska ibland men med Skånsk accent. 

Jag gillar att barnen nu är uppe i den åldern att de båda gillar att hitta på saker, stora som små och att deras fantasi ännu inte blivit tyglad av vuxnas tillrättavisningar eller erfarit för mycket av sanningen i denna härliga värld. De andas stundens andetag och bara är. Underbart! Jag äskar Villes alla frågor och när han tillrättavisar mig om hur saker och ting fungerar. Som tex igår när "spexiga" mamman ropar i bilen (angående en liten cykel som står i baksätet) - "hjälp jag slår i mitt styriga huvud" (alltså jag låtsas prata å cykelns vägnar ...) Varav Ville säger - mamma : cykeln har ingen mun, den är ingen människa som andas, så den kan inte säga så"!!! 

Ella var väldigt varm ikväll så imorgon får vi bli hemma och vila. Perfekt att vi lånade nya böcker i veckan och att jag har ett enormt sug i kroppen efter att baka! Kanske får jag lite hjälp i köket av mina två mästerkockar:-) Nog för att allt ändå hamnar utanför och det tar dubbelt så lång tid att städa som att baka men kul är det. Jag vill att de stannar i dessa åldrar Gud tänk Ville fyller 5 år i höst! Shit pommes vad tiden går... Tur man själv är lika het och ung fortfarande:-)

Nähä om man skulle fönstershoppa lite nätshopping a la vårnytt till hemmet! 

Kram på er 
"I do not speak"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar