fredag 7 mars 2014

Chokladpraliner och frisk luft

A medan barnen tittar på film uppe i Villes säng slappar jag efter en tuff vab-dag hemma i soffan. Medan barnen vilat och sett film har jag dammsugit, lagat mat, vikt tvätt, monterat stödhjul och tvättat. Så nu smög jag ner under filt i soffan och bara vilar. Jag kan! Och ja... Äter lite choklad också...


Vi var ute en sväng innan lunch och övade cykling. Med ena handen drog jag Ella i vagnen som var nerbäddad med fårskinnsfäll och i den andra höll jag i Ville så hans fart inte skulle bli för hög i nedförsbacken. Det var inte lika roligt på vägen uppför för min del kan jag säga... Tur man är stark. Vi har hunnit se Dumma mig en gång idag och jag räknar med en till innan kvällen! Ville han läser gärna (han låtsasläser) så en del sagor har vi också hunnit med. 


Ikväll kommer Sandra hem efter att ha sovit i Hässleholm ett par dagar för att vara "barnvakt" åt hennes systerbarn. Men tyvärr hinner vi nog bara ses i dörren för jag ska ut och äta ikväll i Köpenhamn för att fira min bästa vän som fyller 30. Spännande! Får se vad man tar på sig:-) 

Gud vilken fantastisk fredagskänsla man har vänner. Klockan är bara eftermiddag och man andas redan helg! 

Så fredagsglad:-) 

Mys på alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar