onsdag 5 mars 2014

4 möten och 4 insikter

KPhu vilken dag. Idag har jag hunnit med totalt 4 stycken möten och dessutom ett halvt möte inför "stormötet" vi har imorgon! Imorgon ska vi presentera projektet vi arbetat med nu sedan i december! Spännande! Men känner att jag måste få en god natts sömn inatt. 

Dagen har gått i ett och jag har gjort stora framsteg på "mina saker jag bör jobba på" vilket alltid är kul! Tror detta kommer bli ett oerhört lärorikt år.

På det privata planet har jag valt att satsa på att lära mig lyssna mer på mig själv. Både min syster och flickvän stöttar mig enormt vilket jag är oerhört tacksam för. Men denna "resa" måste jag göra själv. 

Jag ska ta mina semestrar till att slappna av och att vara så mkt jag kan med mina barn. Ja jag tror detta kommer bli ett bra år:-) Jag är så pepp på semester i år! Och i påsk har jag dessutom tagit ledigt så jag jag har 5 lediga dagar med barnen! 

Idag fick barnen inviga vårens Villervallainköp. Jag har snöat in på turkost och inser att jag kommer dränka barnen i turkosa plagg... Villervalla har en superfin kollektion så kolla in den! 


Vi tar en snabb mysstund mellan mat och läggning! Igår gjorde vi bibblan som vanligt och lånade veckans skörd av sagor! Brukar bli 4 st sagor varje kväll men Ellas sagor är ju kortare. Just nu toppar Bu och Bä och även mamma mu:-) 

Så dagens 4 insikter är: att lära mig stå på mig för det jag anser är bäst för mig och min familj, tala långsamt, andas och skapa andhål och slutligen att ibland får man hitta mjuka överlevnadsstrategier.

Nej av med paltorna och in i duschen och sen ta kväll och ladda batterierna! 

Ha en fin kväll alla!
Ut med sopor, barn och väska! #morgon


Ella i sin nya kjol #turkos ha ha

Villes tröja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar