onsdag 9 januari 2013

Sommarens utmaningar ligger för mina fötter och näsa

Ja nu gäller det. 30 års krisen är ett faktum och årets utmanning är alltså att connecta med min magkänsla igen, eller hjärtat som man kanske säger, eller det kanske tom är samma sak? Vad tror ni?

Jo och utöver det så har jag nu alltså höjt ribban vad det gäller att tänja gränser och att utmana mig själv fysiskt och psykiskt.

Jag ska alltså simma över Kalmarsund. Jag som är är rädd för att doppa mig, fryser när jag har öppen badrumsdörr när jag duschar, har en extremt utvecklad rädsla för alla typer av sjögräs och fiskar och som tycker det är otäckt med stora båtar -ska alltså simma de km det kärvs för att ta sig över till min älskade ö. För att göra detta tog jag mina första simtag i måndags i den nya bassängen i Lund. Jag har köpt ett 10 - klippkort och ska i helgen inhandla simglasögon. För er som inte vet så är jag gammal simmare (i mina väldigt unga år plöjde jag km i Kalmar simsällskap). Jag ska simma i juli är det bestämt men har en del att kolla upp innan dess. Tanken är att jag sak simma minst 1 h/vecka till att börja med sen mata mer och mer med vikter och så. Sen ska jag kanske inte simma längsta distansen men simma det ska jag.

Sommarens första utmaning kommer dock bli ihop med min syster. Vi ska upp till fjällen och vandra en vecka och som vi så fint uttryckte det "bestiga berg", ha ha nej då men kanske vandra några fina mil så man har gjort det också, inga stugor, ingenting annat än det vi bär med oss, hardcore. Det enda jag är orolig för är att frysa... Och björnar. Men vi ska kämpa och vandra på i en bra takt. Ett soldatprov oss emellan. Mat? Tydligen så växer inte pepsimax och grillad kyckling på träd har jag hört men jag har en tanke om att 5 år i fisk och charkdisk ska ha skapat några fina överlevnadsskills för vildmarken.

Så nu är man på banan igen. 2 BP klasser, 1-2 pass simning, löpning och sedan styrka på det ska nog kunna bidra till en epic sommar. Måste bara kanske få med mig ngn på den där simutmaningen, är ju som sagt rädd för sjögräs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar