måndag 14 januari 2013

Hips just fucking lies

Igår körde jag cx med syrran och upptäckte att min styrka i mina höfter inte fanns, det fanns höfter där men dock utan funktion... Så nu är mitt mål att öva upp höfterna tills sommaren. Nya mål på min lista- nya utmaningar. Känner mig ändå redo att möta de. Fick ett wakening faktiskt.

Idag beställde jag även lite kurslitteratur till kursen i personalekonomi, enligt mig väldigt "roliga" böcker som jag ser fram emot att sätta tänderna i. Ska försöka låna de flesta böckerna i kursen i sociologi dock. Fick även besked om att jag nu var antagen till min magister i arbetslivspedagogik! Så nu är många bollar i rullning inför våren, härlig känsla som börjar ta plats i kroppen. Älskar förändringar som är till det bättre:-)

Tuggar sojabönor och dricker te till måndagsmyset:-) sitter och funderar på lite koreografi och syfte. Imorgon är det bp klass och då hoppas jag det blir många stammisar men även nya, roligast är att köra en klass där man ser att deltagarna utvecklas!

På tal om ngt inte så nyttigt så måste jag ju bjuda på ngt till mina kollegor då jag slutat. Men vad? Går själv i kola och knäcktankar. Snickerskakor kanske?

A äntligen är måndag över och en supertisdag tar fart. Meckigt bara att imorn hämta alla barn efter jobb, stuva in de i bilen in till syrran, laga mat en snabbis sen svida om till träningskläder dra på ungarna och ut och in med alla tre till gymmet för att lämna över de till syrran som kört klassen innan mig 17.30, byta barn i dörren sen ska hon ta tillbaka de, duscha de och på med pyjamas sen när jag är klar med min klass kommer jag och hämtar de och den in i bilen hem till Dalby. Huga. Men en superkvinna klarar allt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar