tisdag 14 januari 2014

Utan kött vecka 1

Som från en klar himmel bestämde jag mig alltså för att kicka det old school och lägga av med rött kött. Det har gått bra denna veckan med soppor och rödbetsbiffar och ikväll blir det cornfärs. Väldigt pepp på att se om jag märker någon skillnad. Tyvärr dödade jag just det eventuella resultatet genom att synda med att äta lite Marabou utan att ta laktrastabletter... Damn me and my chocolate grasping fingers!!! Men känslan av att äta lite bättre mat gör mig gott så länge. Någon med erfarenhet där ute av att sluta äta kött? Bra eller anus? 

Nu sitter jag bara i total tystnad med tända ljus hemma och väntar in Sandra som kommer "tidigt" ikväll - kl 19 (Whoop Whoop)... Lugnet då barnen är hos C denna v. Ikväll blir det att krypa ner i lakanen tidigt och tävla vem som somnar först #pensionär #hårtarbetandekvinna...

Har ett enormt sug efter att shoppa på Erikshjälpen i helgen men ska jobba... Kanske måste missbruka Tradera lite och deras antik och design kategori. Such a confession...!!! 

Enough said. Ha en fin tisdag. En annan har haft en fantastisk tisdag. Lyckan i att få arbeta med det man älskar är fantastisk! 




Cornfärsen kokar på... Hej och hå - koka på!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar