söndag 19 januari 2014

Lesbisk frukost och hårda slag

Ja denna vecka gick minsann fort. Ibland känns det som att jag är den där lilla pojken eller flickan med allt för lite pengar på fickan som står och tittar på nedanför medan karusellen snurrar fortare och fortare. Ingen vet inte riktigt om hen är nöjd att stå utanför och nedanför och slippa illamåendet, eller om hen saknar och längtar efter den där pirrande känslan i magen som man inte riktigt vet om man ska gilla eller inte. Skratt, förtjusning eller ren av panik av att inte kunna komma av. Femman hårt knuten i handen, kanterna tränger in i huden… metallen som inte riktigt räckte till. Men också räddningen från att torka den där upp och nervända matresten ur mungipan i stunderna som det gick alldeles för fort.

Med tiden har jag lärt mig att ibland bara orka stå utanför, låta saker och ting traska på och bara finna mig, släppa mitt ENORMA kontrollbehov av att styra tiden och att jaga andetag som inte hinner andas ifatt. Jag hör mig själv säga att "jag ska minsann ge dig sluta växapiller" till mina barn och jag hör mig själv tänka på om jag någonsin kommer få lukta på ett litet nyfött huvud igen… Men då stannar jag upp i nuet. Förmodligen kan den där femman vara bra att ha. Antingen får jag väl spara ihop för att åka med eller …. vakten bakom biljettståndet. Men jag är alldeles för pryd och ordentlig för sådant så jag väntar…om tiden vill ifatt.

Laddar inför en vecka med jobb och barn. Och… träning. Körde BP i fredags, styrka igår och idag blev det box med Sandra. Superkul! Även Moen var där=) Pucklade på varandra ordentligt med hårda slag och pepp. Kul och så stolt över att ja fick med mig Sandra IN på gymmet. Så stolt över dig! Själv ropar jag högt efter mina biceps att komma tillbaka….
Ho ho bicept, are you out there?

Kallt utomhus i min nya mössa jag fick av Sandra


Dagen började med en äkta flatfrukost, det vill säga frukost på sängen till min flickvän med bar överkropp, ha ha vi skrattade själva över fenomenet - så svenskt, så vi kallade det en lesbisk frukost och satte kaffet i halsen av vår egna torra humor med tuttarna fria=) SOOO GAY!!! Vi har ju fått vår nya Carpe Diem säng nu så mycket som ligger på "invigningslistan" för sängen kan man säga, som ja frukost i sängen.
Flatfrukost


1 kommentar:

  1. Det är ju så rätt med lesbisk frulle! Vi har det här hemma varje dag! ;-)/Emma

    SvaraRadera