tisdag 21 januari 2014

Tomt kylskåp och fulla tvättkorgar

Ah vardagen är väl fantastisk? Om inte så säg. Bloggar ett kort inlägg från porslinstronen medan barnen ser på Spöket Laban - aka låter mig vara ifred. Hämtade barnen sent idag sen hem. Kylskåpet ropar efter mat och ja vi har ätit frukost två ggr per dag känns det som när ägg, fil och mackor går varma även på kvällarna. Precis när man ska sätta tänderna i sin goda budget-äggmacka ropar lillan färdig och man får stänga av sina hungerkänslor och koppla på "mum-mode"... Torka torka... Vardag. Mys. 

Ikväll är Sandra borta vilket genast får mig att skänka en extra tanke till alla som inte har någon hos sig där ute. Hade jag kunnat göra ett sådant där hjärta med text hade jag gjort det NU! Jag time- stretchar därför min och barnens vakentid ikväll. 

Imorgon ska det storhandlas och ja kanske städas! Mkt på agendan i vardags"lunken". 

Längtar efter att sätta glamour på vardagen genom att storhandla! Och ja imorgon är det onsdag så en flaska rött får nog inhandlas minsann! Kanske blir det kyckling eller morotsbiffar imorgon:-) onsdag - min näst favoritdag! 

Nähä om man skulle dra upp byxorna och påbörja operation läggning. 

Natti natt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar