lördag 11 januari 2014

Pussla med Bamse och pussla med livet


Jag antar att allt är som ett pussel, att inte förrän alla bitar är på plats kan man ta in bilden och njuta av motivet. Vissa pussel består av tusentals bitar medan andra kan liknas vid ett pussel för 3 åringar, färgglada bitar, med ett välkänt tryggt motiv med ram runt. 

Dagens liknelse: pussel. 

Känner det mäkta svårt att fokusera då barnen är lite överallt just nu... Klockan är eftermiddag och en dag inomhus på 65 kvadrat börjar ta ut sin rätt. Idag vill tom inte jag ge mig ut. Isregnet piskar mot fönstrena och vinden ilar. Typ samma sak... 

Igår var vi dock en sväng på Malmös Tekniska museum och sprang innan vi hade fredagsmys till Smurfarna 2. 

Imorse körde jag en spinningklass, så skönt att komma iväg lite och röra på sig. Handlade även några små överraskningspresenter till barn och flickvän. De nya muggarna från Rice. Ella och Ville fick nya frukostskålar och varsin mugg. 
De nya Rice muggarna kommer passa bra på den djupa stringhyllan jag är på jakt efter:-)
Jag hade gärna velat ta ett kort i närbild men damen ville ha sina presenter själv (hävl). 

Nu ska här fikas - en favoritsyssla jag har... Jag har bakat en kokoskaka med toscakräm på och Sandra har lagat lampan jag köpte på Erikshjälpen. Pippi på Rymmen stundar så de vuxna kan rymma till andra soffhörnet och slappna av från att ständigt hålla koll på vaser som trillar ner eller stolar som välter... Njuter av helg! Kram på er

2 kommentarer:

  1. Ida, kan man få recept på kokoskakan måntro? :-)
    /emma

    SvaraRadera
  2. Såklart kan du få det!

    Blanda 150 g smör (rumsvarmt) med 2 dl socker. Blanda i 2 stora ägg. Häll sedan i 2 tsk bakpulver, 1,5 dl kokos, 3dl vetemjöl och 1 dl mjölk!

    Grädda i nedre delen på 175. Gör smeten och ta ut när kakan fått liiite färg och sen häll på knäcksmeten! Snåla inte med mandelflanen!

    Till knäcksmeten tog jag 100 g smör, 1 dl socker, 2 msk mjöl och en skvätt mjölk. Jag tog även i ca 2 msk sirap!
    Gräddade sen i mitten tills kakan var klar!

    Just det! "Bröade" kanterna med kokos såklart!

    Lycka till!!!

    SvaraRadera