söndag 18 november 2012

Satsningen mot sötsuget

Hej hå! Söndag idag och jag är faktiskt själv förvånad att jag hinner blogga. Carola jobbar och jag är själv med de små, ska snart in till Lund och hämta Theodor som kommer med tåget.

Jo jag och min syster (och min bror men han är ju i London) bestämde oss för att satsa på träningen nu i 3 veckors tid och se om det ger ngt resultat om man verkligen tränar medvetet och äter bra därefter alltså så som alla säger att man bör äta hela tiden men som jag själv anser är lite extremt för att klassas som både normalt ät-och träningsbeteende. För mig handlar träning om att det ska vara kul och kännas bra men just nu i 3 v hade jag tänkt trycka på min lilla låda i kanterna lite och se vad som händer.

Satsningen (som vi kallar den) består typ bara av att bojkotta bullar och godis och snacks och att öka på mängden protein avsevärt och att köra kortare rep i gymmet med mer vikt. På en vecka har jag i alla fall gått ner 1 kg typ, min svullna mage har försvunnit och jag har ökat på samtliga vikter med ett snäpp till.

Så imorgon ska jag in till stan och kolla mina löparskor och se om jag behöver köpa nya eller om ett inlägg kan hjälpa då jag förmodligen sätter ner högerfoten fel vilket gör att jag får sjukt ont i foten. Tips någon? Har dock ej råd att köpa nya då jag istället blev kär i ett par bruna stövlar igår. Jag kunde inte motstå de alls.

men älsklingar då kom till mamma


Barnen sover och jag ska ta mig en kopp kaffe och sen åka in och handla en playwoodskiva som jag ska måla lila som vi ska ha som en fotovägg med typ citatlappar på.

I takt med denna satsning så känns allt annat också mycket lättare. Snart är november över och då är det jul! Jag har fått reda på att två av mina vänner väntar bebis och jag är så oerhört glada för deras skull så bara det lyser upp mina dagar=)

Ha en bra söndag alla och hoppas er vecka blir bra=) Nu kör vi. Skulle vilja hinna med ett biobesök ngn kväll också. Kan man gå själv om man inte lyckas få barnvakt?

protein, dvs kött, bönor och sallad

jag bjuder på min heta pyjamasoutfit, här ska jobbas mage... har skjutit den på framtiden ett bra tag...Fick ett par bra magövnngar "Loffsanstyle" så nu finns ingen återvändo...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar