lördag 10 november 2012

London baby

Hej och trevlig helg allesammans!

Resan ner gick bra, ville osmnade en minut inna landning och sov sedan hela vägen genom tull, bagage och transfer. Väl framme tog vi ett bubbelbad och sedan bjöds det på tacos! 

Igår var vi på harry Pottervärlden som ligger ca 45 min utanför London med tåg. Först kom man in i en välkomsthall för att sedan slussas in på en liten pre-view av utställningen. Efter det öppnades dörrarna till Hogwarts!!! 
Vi gick bl.a igenom den stora salen, samlingsrummen, Dumbledors kontor och Wieslys kök. Riktigt häftigt att se all rekvesita och alla uppbyggda filsmscener. Ville tyckte det var häftigt men var väldigt trött, så ett framhjul ut ur harry potter affären somnade han...





Nu iväg till museum och kolla dinosaurier=) ha en bra lör fler bilder på G

1 kommentar:

  1. Hoppas ni haft superkul i London. Älskar också staden.Min dotter har bott där ett par år så vi är där då och då. Trots det hittar vi alltid på nya saker att göra varje gång - det blir aldrig tråkigt. Fast jag måste se alla "vanliga"ställen nästan varje gång för att känna att jag verkligen är DÄR! Sen älskar jag Camden.Det är också kul att ta tåget till Brighton. Gör det om du inte varit där förr. Massor av små roliga butiker, och stämningen är speciell där.
    Bi

    SvaraRadera