torsdag 9 juni 2011

Vi köpte bilen!!! Ikväll ska det firas med tacos och pommac!

Yes och så var dagen äntligen här då vi blev bilägare på nytt, eller ja på måndag ska vi komma och hämta vår pärla. En Opel Astra Combi -08 blev det. Inget namn ännu men det kommer säkert snart hoppas vi. 

Så om någon är intresserad av en Volvo  V70- 00 med nya vinterdäck let us know för nu ska vi ju sälja den! Kommer kännas så lyxigt med en ny bil, och en 08'a också. Inuti såg den helt ny ut och den tom luktade ny bil (undrar om bilhandlarna har något sådant inofficiellt spray som de tillverkar i smyg som de sprutar i alla nya bilar)? I så fall skulle jag vilja ha det. Älskar doften av nya bilar. Så på måndag ska vi ut och cruisa=)

I helgen ska vi ha namnfest för Ella, men som det ser ut nu ska det bli regn... det hoppas vi INTE på då vi ska ha BBQ. Tårtor ska bakas imorgon och andra saker ska förberedas, åh härliga fredag. Vi har nog bestämt alla hennes namn nu men ja...en liten diskussion till kan man alltid klämma in. Det finns ju många fina namn man vill att ens dotter ska ha. Ville och Ella passar bra ihop men Ville har ju bara två namn, medan Ella kommer nog få 4 st. Först funderade vi på om vi skulle ge henne ett dubbelnamn men ja... 2 dagar kvar att idéspruta på helt enkelt. 

Längtar till sommaren nu på riktigt hoppas att Carola och jag kan få lite egentid (hmm???) så att man liksom hittar tillbaka till varandra igen, dvs så att man kan få möjlighet att se varandra för de man är och inte bara som två mammor som kämpar sig igenom bajsblöjor, nattvak och vällingfläckar... Lätt att man inte uppskattar vardagsromantiken. Ikväll ska vi i alla fall se klart Änglagård 3när barnen har somnat, ja grabbarna i alla fall och då ska jag krypa närma. Ge en grattis-till-bilköpet-puss på kinden. Eller hmm två... Förut skulle jag nog ha skrivit beror på hur "sugen man är" (hi hi) men nu skriver jag : beror på hur trött man är. Tack Gud för kaffe för kaffelatte för RedBull och för alla kopior på RedBull (vilka gör att man alltid finner en ursäkt för att prova ngn ny sort), tack Gud även för proteinpulvershake som håller godissugen borta och tack gud för friska ben - som jag snart lovar att utnyttja genom diverse morgonpromenader. Som Lars Winnerbäck sjunger
"jag tror jag slipar mina vapen när ingen ser"... Tack för allt som gör att jag inte somnar...

Idag är min lilla Pluddie sjuk, jättehög feber pga sprutan han fick förra veckan. Hoppas han blir friskt tills på lördag. 

Ha en soft torsdag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar