torsdag 23 juni 2011

Until the end of time forever mine

ungefär detta har jag kanske funderat på att "tatta" in på mitt ben, gillar liksom mystiken i orden, lite fairytalishious sådär=)  Ullis ska i alla fall gör den. När? När jag samlat modet, eller en dag då jag är riktigt jävla pissed - också det ett alternativ. Sen kanske jag ska skriva till Ville och Ellas namn någonstans ovan. Shit är jag så modig? Nej klarade jag 27 h förlossning med konstanta värkar med 4 minuters mellanrum hela tiden, så klarar jag fan allt. Alltså inte menat att dissa alla er som fött under 27 h men kom tillbaka när ni gjort det DÅ spelar vi i samma liga!!! Här snackar vi stålkvinna till 100!

Oj denna vecka har flugit förbi. Timmarna som 3barnsmamma räcker inte till. Hur orkar de med fler barn än så? Nej förstår inte i min vildaste lilla F. Ella växer och har nu fått sömnproblem (vi kallar det så) då hon nu sover typ 1,5 h sen STORA BLÅ i flera timmar igen så nu är vi inte längre bortskämda med en sovande Ella utan nu ska ALLT kollas in och de stora blå bli större! Igår låg hon hela vägen hem från centrum och kollade på sin vagnleksak. 

Anywhos. Vi är nu klara med Ellas rum och killarnas likaså. Ella fick en rosa fondvägg. Lite pics kan jag bjussa på. 
Ena sidan...
andra sidan=)

Killarnas rum
Vårt rum
fantastisk utsikt över Dalbyvägen ha ha.
Jepp så var det klart! Då var det bara resten av huset. Så igår lånade vi fräckt och busigt några timmar av skönhetssömnen och städade till kl 01, ja inte blev det något wow resultat - mer "ja nu kan vi gå och lägga oss utan att slå ihjäl oss på saker"-grejen... " 2 stora badrum, 2 stora killars leksaker och 2 mammos garderober TAR plats vill jag lova. Halvnöjda. 

Både jag och Carola finner stor ro i att ha det kliniskt rent. I alla fall jag. Carola gillar tvätt och kläder (I hate) medan jag gillar det där sjuka, som att städa kliniskt rent på en toalett, damma på alla konstiga ställen som finns, rensa kylskåp och sortera allt i storleks. färg och bokstavsordning. Om allt är ordning (och helst extremt kategoriserat) finner jag ett inre lugn. Min drömdag vore en barnfri dag, obegränsad mängd hushållspapper, Ajax allrengöring och VIM (med små micopartiklar), hög musik och kaffe och citronkaka, är jag sjuk? 

Anywhos. Idag har Ville avslutning på dagis och firar midsommar. Så ikväll blir det kycklinggrill med frugan och knäcka en öl eller två tillsammans, Kaddie - Smirnof? Hoppas gosepludden somnar i tid, och ja sessis också för den delen. 

Slutligen grattis till en av mina bästisar som ska få en flicka i november och ett kommande grattis till en tjejkompis till oss som just nu ligger med värkar och väntar på deras lilla tjej. Tjejernas år 2011, när Ville föddes 2009 vart det bara pojkar. 
Ville 1,5 år

Ella 1,5 månader

 Nej om jag skulle unna mig en glass idag på Per Tuttis. Är sjukt laddad inför min BP klass ikväll efter jobb. Här ska maxas vikter. 

Pöss och go och gla midsommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar