onsdag 15 juni 2011

Familjelycka

 O boy vilket vackert väder a för solen skiner idag. Idag åker kära syster till London och hälsar på lillebror. Hade gärna velat följa med men pungen just nu är slimmad, slim version, vilket svider lite extra när man gled in på Stadium idag på lunchen och såg att de reade ut allt jag ville ha (kändes det typ som), men de reade en adidasjacka jag vill ha i alla fall... Men en annan gång. Just nu njuter jag av vår nya familjemedlem Måns, alltså bilen, det var ett bra köp. 

Ella sov inte mycket inatt, gullet har vridit på dygnet och håller låda och knorrar sig igenom typ hela natten. Jag sov dock gott då Ville fick ligga i vår säng och somnade om lätt då han vaknade och drömde. Tack vare älskade nappen kan han nu somna om utan att gå i taket då han inte får vatten, han sover även längre på morgonen (läs kl 07.00) då vi även skippat vällingen på morgonen, OCH vi tjänar dessutom 1 bajsblöja på morgonen, har vi DESSUTOM extra tur så blir det bara EN bajsblöja innan dagis överhuvudtaget och en riktigt jädra bra dag - INGEN alls, då är det ren familjelycka ha ha. 

Carola var så duktig igår och var ute och gick med Ella över 1 timme. Själv kom jag hem igår efter jobber med fet livsångest och ett starkt kolhydratsbegär... så 2 mackor och 2 mandelgifflar senare somnade jag  kl 21 typ. Eller ja inte riktigt, kunde inte riktigt sova för jag trodde jag led av hjärnhinneinflammation, googlade och somnade lugnt om då viss symptom saknades, typ hög feber... Alltid detta ständiga googlande, som om GOOGLE styrde världen...min styr den liiite. Erkänner. 

Ikväll kommer fru Zerman till oss och det ska firas! Ja inte att hon är fru men att hon snart har tagit sig igenom sin tjejklassiker. Vi är så stolta! Tyvärr kommer ej Ullis som jobbar, men Lego får följa med=) Längtar hem. Måste dock förbi systemet innan och inhandla onsdagsöl. Livet på en pinne, njuta med iskall öl, grillen är tänd, barnen leker i vattenspridaren och näsborrarna spricker av all frisk Svenssonluft som Dalby har att erbjuda. 

Imorgon ska jag köra den nya releasen på nr 78 Body Pump, ser väääldigt mycket fram emot detta! Nu är det dags att muskla upp sig igen. Ska försöka träna lördag också innan jobb varav hemligheten ligger i att somna tidigt om kvällarna, ja om dessa trollögon inte håller en vakna...

Vaddå sova? Nej jag vill kolla mammas roliga mun


Talking to me? Talking to me?
 På fredag kommer pappa och ska hjälpa oss skruva upp rullgardiner och köpa staket, här ska barnsäkras! Sen ska han ta med bilen hem så innan dess (typ imorgon) måste vi städa den och åka och tvätta den och ta bilder på den, sen ska den läggas ut! Ska bli kul att träffa pappa lite men jag jobbar dock... Tråkigt. 

Idag på morgonen ville Ville INTE borsta håre och INTE ha på sig skor så han tog själv på sig stövlarna och gick ut till sitt älsklingsåk - TRAKTORN!!! Sen grävde han lite till=)


Givetvis stövlarna på fel fot - klassiker!

Observera alla spadar på bilden, han har nu grävt upp det vi hade sått och gjort så fint! Lagt ny jord och krattat. Så nu ligger det svart jord över hela uppfarten... Jäva säger Ville (gräva) med pade (spaden)... Kul. Not säger mumsen,
Wi sist vill jag bara säga grattis till våra vänner (mest min bästis ha ha) Ida och hennes kille Eric som blev föräldrar till en liten gutt i söndags, allt hade gått bra men snabbt! Snart får vi veta vad han ska heta! Lycka! 

Nu är det onsdagsmys. The order is restored. Back to life. Häpp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar