torsdag 22 maj 2014

Konstig vecka

Denna vecka har verkligen varit händelserik eller ja allt är ju relativt:-) En annan har ju jobbat men jag har hittat på något efter jobb varje dag - som ett steg för att slippa vara ledsen den veckan jag inte har barnen och gå sönder så mycket... I både måndags och tisdag gick jag promenader med två av mina "bra att prata med vänner" och igår var jag och klippte mig hos "en gammal vän". Toppade mig och klippte ur frisyren lite så nu slipper jag dölja mitt rufs i knut varje dag! Herregud den som uppfann knuten måste vart en smart en:-) 
Med knut och kavaj kan varje hemsk dag bli en piff-dag:-) fake it 'til you make it!!!

Idag provade jag mina löparben i Skrylle och ja resultatet: 20 små flugor rikare i magen och en suverän tid på 30 min på 5 km... För att vara premiär alltså. Brukar springa på 25 Max men men... Jag är stolt att äntligen komma igång efter halsfluss och "operation". 

Såret sved en del men bet ihop och köttade på. Behöver jag säga att luftiga pyjamasbyxor utan trosor under sitter som en "smäck":-) 

Sandra hade lagat chiabata med kyckling, ruccola och pesto med fetaost och soltorkarkadetomatkräm (seriöst får man lov att särskriva av ren lathet???) supergott! Så nu ligger jag här, blogging my life away! Mätt. Tänker. 

Funderar på om man kan ta en högskolekurs i "sakna sina barn kunskap" 30 poäng? Läsa kan jag så den borde vara lätt. Kvalificerar lätt in! 

Nej nu fråga Sandra om jag vill leka med henne då jag bara mumlar text. Så nu blir det semesterplanering och film! 

Fredag och imorgon får löparskorna följa med till Tylesand:-) ut och ta tag i livet.

Livet. Usch tänker på alla som inte får vara med längre.. Nej men Gud nu rör jag mig verkligen ner i det mörka träsket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar