onsdag 14 maj 2014

3 års kalas för Ella

Ja igår fyllde den lilla damen 3 år och det firade vi som sagt med tårta och paket! Ella fick bl.a pussel, en prinsessklänning, en riddareutrustning, ett par rosa kavatsandaler, en jordgubbsklänning och böcker! 
Ville ville hjälpa till men Ella "kan själv"...

Prinsesskrona på! 

Skorna på med svärdet i högsta hugg! 

Skyldig till att ha klippt sönder ballong...

På kvällen kom Carola, Emma och Theodor förbi och fikade! 
Stora killen:-) 
Ella högg in och bad att "mamma nu ska ni sjunga för mig". 

När barnen hade lagt sig pratade vi igenom rutiner och regler för barnen. Detta då vi märkt att de börjar säga att hemma hos den mamman (och tvärtom) gör vi såhär mm... Så nu har vi diskuterat igenom vad vi ska göra så mkt blir lika på båda ställena. Vi var båda överens om att barnen hade långa dagar på dagis 6.45 till 17 så Emma föreslog att hon kunde hämta de tidigare ibland då hon slutade tidigare och det tror jag (och alla andra mammor och bonusmammor) också kunde vara bra för de. 

Jag har funderat lite på att gå ner i arbetstid men det är inte så populärt på mitt jobb tyvärr... Så ja vi får se hur allt blir. Men man märker ju att barnen har det tufft med så långa dagar och tyvärr kan ju inte Sandra hjälpa till med häntning eller lämning då hon är borta 12 h varje dag pga pendlingen till Hässleholm. 

Ja svårt att få ihop småbarnslivet och att få det att fungera både för oss vuxna och för Ville och Ella. 

Idag är jag hemma också och vilar. Såret har svidit inatt varav sömnen tagit stryk men imorgon ska jag till jobbet. Sen två dagar sen helg!!! Min mamma kommer på lördag och på söndag ska Ella ha piratkalas i Skrylle! 

Nähä nu ska jag sätta in bullarna i ugnen!
På jäsning

Passade på att baka kladdkakemuffins från Leilas recept
Done

Mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar