måndag 5 maj 2014

Dagisdags och piratrace

Ja idag fick barnen gå till dagis eller ja faktiskt cykla! Tänkte att de behövde röra på sig och jag orkade inte att gå varav cykeln blev det perfekta färdmedlet! Det är nog någon km till dagis så jag tänkte att vi testar! Nu när vi inte hade ngn tid att passa! Så på med hjälmarna så bar det av! 
Ville i sin nya tröja och keps! 
Ella i sin nya zebramössa! 
Så idag fick man äntligen vila ifred. Andra dagen på penicillin mot halsfluss och febern har släppt hade "bara 37,4" i morse. Blev att kolla klart på Pirates of the carribean filmerna hela dagen i sängen. Ja en paus tog jag att baka kolakakor och kockostoppar. Som vanligt gillade inte barnen de. Seriöst!!! Allt man själv slog sig blodig som barn över dissar mina barn que-pasa??? 

En annan älskade my little ponys och nyponsoppa - Ella älskar Spiderman (spawdu-man) och pistoler...och ja jordgubbar äter hon...
Skulle ta ett kort på Ville igår ja kolla in bakgrunden...
Någon har tagit sikte på mig...
Mys i soffan

Får bli en dag till hemma då jag fortfarande har vita fläckar i halsen och känner mig varm. Mormor hetsade med att jag inte fick gå och jobba imorgon då viruset kan flytta sig. Åh hatar att vara sjuk! Sandra vet inte om det men jag tvättar ofta när jag är sjuk (som en ursäkt att göra ngt). Jag tycker faktiskt att det är svettigt och andfått men jag kan inte bara vila en hel dag!!! Jag vet. Jag erkänner men jag kan inte. Och anser därför att bakning och tvätt faller under kategorin "vila". Jag vet. Dagens bekännelse. 

Nähä. En Ipren till kvällsmat sen sista delen av sista filmen om sexige Jack sparrow! 
Kvällens bak blev två källarfranskor till frukost imorgon! 

God kväll alla! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar