tisdag 20 maj 2014

Boosta med vitaminer, goda vänner och kärlek

I helgen var det piratkalas för Ella men vi fick vara hemma då det regnade. Men det blev ett bra kalas i alla fall. 
Ella hugger in
Min pirattjej

Det tog på krafterna att ha kalas minsann så gårdagen var ganska tung att ta sig igenom. Ville var ledsen vid lämningen och ville inte att jag skulle gå. Denna veckan är de hos Carola så efter sommaren kommer vi lämna på fredagar istället för att underlätta för de. Man hinner precis runt knuten sen börjar man själv alltid gråta. Lagom till Staffanstorp slutar jag gråta och lagom till jobb i Malmö hinner tårarna torka. Underbara måndag... 

Igår tog jag en kvällspromenad med Anna och Gud vad skönt att komma ut! Dalby är så vackert kvällstid! Väl hemma fick jordgubbar avsluta kvällen

Så mission nu är att komma igång med nyttig mat och boosta med vitaminer. Sandra är hemma med feber och halsfluss igen och en annan måste ju hålla sig frisk och jobba, annars får man tyvärr höra på jobb att man är borta för mkt... Ledamt men sant...
Shoppade ingefära och citron och ikväll blev det en supergod smoothie med frysta superbär, citron, ingefära och juice! Boost. 

Nähä. 3 arbetsdagar kvar och på fredag är det konferens i Tylösand:-) Onsdag. Gillar onsdagar! Imorgon ska jag klippa mig:-) häpp

Pöss

1 kommentar:

  1. För mina barn har de funkat super med byte på fredag....man börjar barnveckan med fredags mys ju. På torsdagskvällen har vi ringt och kollat vad vi skulle ha till fredagsmys=barnen har nått att positivt att längta till, och man kan prata om det vid lämningen på morgonen så underlättas förhoppningsvis övergången.
    Har varit skild i 10 år nu, barnen är 16 och 20. 16 åringer har valt att bo hos mig på heltid (jobbigt att flytta runt på smink, kläder, och allt annat som hör en tjej till) och 20 åringen bor fortfarande varannan vecka.

    SvaraRadera