onsdag 12 november 2014

Störtlandning i soffan

Efter en dag i Stockholm tur och retur så däckade jag fint i soffan med min nya bokbeställning från Adlibris. Ska läsa en bok om sensitiva människor som analyserar folk runt omkring samt en bok om retorik med fokus på härskartekniker i språket. Just det ämnet tycker jag är oerhört intressant. Hur och varför man ofta ställer frågor av ren vana istället för att analysera och bemöta vad för "tyngd" som egentligen ligger bakom påståendet.  Exempelvis varför man ger komplimanger och hur man bemöter de, kroppsspråk och tystnader. Vill läsa ännu mer efter denna bok känner jag. 

Stockholm var sig likt. Träffade min syster i måndags och åt god soppa med pepsi Max till:-) Lovisa hade varit på Carls bröllop i helgen så vi kollade lite bilder tillsammans. Härligt så glas för min bror verkligen. Han är numer gift med en spanjorska! 

Mitten av veckan och jag känner mig sjuk så ikväll efter handling bäddar jag nog ner  mig igen med en bok. Nu innan lön hopar det sig alltid på jobbet så man har inte tid att bli sjuk. 

Ha en fin onsdag alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar