måndag 3 november 2014

Äntligen en ny vecka tillsammans

En helt vanlig dag har svept förbi. Dagen började med ett bråk om något så roligt som bajs. Lite argumentationer och några tårar och minuter senare kom jag i alla fall iväg - till bilkö! Seriöst tog över 1 h att ta mig till jobbet i Malmö City. Värsta starten på en måndag kändes det som. 
Morgonprins

Ella bakade tårtor till mig en måndag - prinsessa i bakgrunden
Gröntårta för kaniner- fint ska det vara minsann


Men dagen gick fint och avslutades på bäst sätt med fläskfilégryta och kladdkaka. Mormor kom på besök och läste sen godnattsaga för Ella. Ville ville gärna höra Charlie och Stina (Hans och Greta). Sagan tog 10 min att läsa. Frågorna som kom efteråt tog 15...mycket just nu kring döden. Varför vissa dör och vad som händer. Trodde dessa frågor kom vid 6 års åldern (att jag skulle vara skonad i ett år till) men icke! Nu blir det till att läsa böcker om livets stora frågor för att finna svar till den lilla mannen i huset. 

Ville frågar även en del om bebisfrön. Hur de kommer ut ur pungen och hur lång det tar innan fröna hamnar i äggen. Denna man och dessa tusen frågor! Han undrade även vad som avgör könet på barnet, när det ska födas och vad som händer om fler föds på samma dag - kommer alla födelsedagstårtor räcka till? Ha ha helt plötsligt får man börja tänka till! 

Imorgon blir det utbildning på jobbet varav klockan ringer redan kl 5. Nu en kopp te för att lindra halsen. 

Ha en fin måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar