söndag 8 december 2013

Syster på besök och julgransshopping

Vilket tempo veckorna går i nu. Vårt hem har fyllts med massor av ljus, tomtar och lussekatter senaste veckan. Att jobba heltid har varit superkul. Har även hunnit med att köra två Spinningkklasser. Lovisa var nere och det var så kul att du bodde här syster! Tryffelsalami och xxx kr vin skojar man inte bort. Inte heller skämt om handledsskydd eller deo (helgens interna). Ja det var en kul helg och även att S och syrran fick lära känna varandra lite bättre. 

Idag var jag och S och handlade julsaker till granen. Ja den kommer nästa helg! Det blev en vit julgransfot, en grå matta och vita stora kulor med fina mönster på! Bild kommer! Kommer bli fint men trångt i vår lägenhet. Stakars mormor - henne har man beskyllt hela livet att ha saker överallt och själv har man bott i detta palats i 6 månader och kvar är noll yta att ställa saker på. Bokstaverar noll. Noll.

Efter julgransmanian var vi på brunch på mejeriet:-) Kan rekommenderas varmt om ni är i Lund. Åt massor av yoghurt med honung:-) 

Lämnade av syster vid flyget, sen hem och julstäda. Barnens alla klappar slogs in, 7 vardera, sen städade jag deras rum inför imorgon. Huga! Denna vecka lovar jag att bli bättre på att uppdatera! Har en del kul att berätta:-) 

Ha en fin måndag! Själv hoppas jag att det blir en bra en. Börjar dagen med en muntlig presentation inför klassen om vårt studiebesök på Poolia där vi träffade en otroligt inspirerande och kunnig man. Sen hem och hämta mina små på dagis sen hem och bara vara. Måndag - kom ta mig med storm! Kylen är fylld, hemmet städat och fyllt med massor av kärlek! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar