fredag 20 december 2013

Vem fan kämpar inte!!??

Ja igår tog jag på mig den största offerkoftan jag kunde hitta. Tårarna fick stanna på insidan men koftan var xxxl. Slängde mig med kläder under täcket och surade/samlade mig/bestämde mig för en massa bra saker. "Tyvärr" har jag utrustats  med en väldigt rak-på-sak-flickvän så så länge fick jag minsann inte vara själv. Efter att ha kräkts ur mig alla (enligt mig själv) världens mot mig orättvisor blev jag tillrättavisad att sätta perspektiv och att se till det fina jag har. Några ilskna ord senare, ok tårar också... så fanns det alltså två val. Acceptera och gå vidare och kämpa på - eller ge upp. 

Igår var en sådan dag att efter 12 h på jobb och att ha hämtat mina sista saker hos C, pussat barnen godnatt på lätta tår, så var jag trött och ville inte alls kl 22 sitta och skriva hemtenta. Offerkoftan sa att jag skulle gå och lägga mig och acceptera min sits som arbetslös 30 åring med x antal kg i viktuppgång men insåg illvilligt att nä ännu en gång måste man orka kämpa och tro på att en dag ger dessa jävla sena nätter en utdelning av något slag och att en dag kommer barnen vara "stabila" igen och en dag kommer jag vara utvilad. 2011 hade jag semester sist. Bitter som fan. Men...

När klagosången var över köttade jag tårögt vidare 2 h till sen fick jag somna bredvid rödhårigaste sötaste min. Gick in och sniffade på de två tomma barnkuddarna i deras rum och log för mig själv av att veta att de har två fina mammor som älskar de över allt annat. Fina speciella intensiva kids men mina. 

Efter att ha plockat upp andra perspektiv blev min ilska över att känna mig illa behandlad av livet mindre och jag insåg att man själv väljer sin lycka. Så jag valde och somnade stolt. Dock än uppgiven och irriterad men ändå - lite tillfreds. Nöjd över att ha ansträngt mig att inte se så negativt på saker. 

Livet är som sagt för kort. Så igår tog jag lite bra beslut. Kalla det nyårslöften om ni vill eller ej men årets nya är att uppskatta det jag har och tänka större samt försöka säga nej även om jag vill ja. 

Nu är det fredag och en underbar helg med mys väntar! Imorgon blir det body balance, Erikshjälpen och sen linsträning! Ha en fantastiskt helg och älska sönder era nära och kära! 

Alla kämpar vi på våra egna slagfält. Bara man inte dör så har man ändå vunnit. 

Lite bilder på mina kära
Har världens speciellaste flickvän:-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar