tisdag 17 december 2013

Krämpor och glad pojk

Idag är jag också hemma från jobb. Har pulat med diverse administration kring läkartider, besök, sprutor och tabletter. Ibland känner man att det sista man vill är att ta ett sådant test "detta är min egentliga ålder". Häromdan skulle min flickvän lägga sig lite sexigt på mig på golvet varav jag fick ont i höfterna och sa "du får backa lite - mormor fick lite ont i höften" - vi skrattade båda två och ja sen blev det helt sonika bara film i soffan:-) Men nu är alla tider inbokade och även för barnen. Imorgon ska jag lämna prover och även vaccinera mig! Häpp! Mot friskheten och vidareeeeeee! 

Denna vecka har vi börjat mer att dela upp barnen 2 dagar och det har gått jättebra. Ville är hos mig och Ella hos Carola, sen nästa vecka igen har jag de båda som vanligt. Båda barnen har varit glada och lugna och de har sovit bra. Så ja vilken lyx att kunna ge de egentid! Ville skrattade idag på morgonen och busade (kolla Emil look aliken på Facebook). Så vi hoppas att detta ska bli en bra lösning för de båda att kunna ta några dagar i veckan med att ha de var för sig för egentid. 

Igår kollade vi även ut Villes julklapp! En cykel på biltema att lära sig cykla på. Myttade friskt på att pojkar och flickor som får cyklar av tomten inte får stödhjul till utan att de slängs till bebisarna innan tomten kör ut med släden! Theodor lärde sig cykla som 4 åring utan stödhjul och sommaren efter som 5 åring kunde han inte med stödhjul (han ville då ha dessa) så vi tog bort de och voilà! - 2 dagar senare cyklade pågen själv. 
Det enda tråkiga var att Villes önskan om en röd cykel var en "tjejcykel". Så för att verkligen gå in i rollen som "äldre än. Ad jag egentligen är" så ska jag efter lunchen anmäla Biltemas dåliga marknadsföring för grovt genusbrott! Upp till kamp mot Biltema!

Nu ska jag klicka hem lite inredning:-) Hej hopp!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar