torsdag 12 december 2013

När kroppen ropar energi och julkola:-)

Antar att det är samma sak det där. Energi och julkola. Jag trivs oerhört bra på jobbet nu. En konstig annorlunda känsla att faktiskt jobba med det man är utbildad för och få utvecklas. Känns konstigt men absolut något jag kan vänja mig vid. Energin att jobba men långa dagar men ja vilken skillnad att hämta 16 och inte 17.30! Ja ja nog tjat om mina dagistider. Men som sagt min värld mina fabreer. Ett eget ord som i stort sett kan betyda vad som helst men som jag bara fick en enorm lust att skriva. 

Sitter nu och myser i mitt minst sagt annorlunda hem. Sandra använder ofta ordet hysteriskt (ja även när hon beskriver typ bankbesök - "hysteriskt lugnt") Väldigt hög sötvarning på den men ja man får ju bita sig i tungan för att inte älska sönder tösen. Ja kanske är vårt hem lite "hysteriskt". Säkert x antal för många ljusstakar för vad som faktiskt bör anses som pk hahahaha och en megastor fotovägg, omönstrade kuddar som följer temat olika samt gamla möbler som andas själ! Men vi älskar det. Pianot är bombastiskt men hade inte bytt ut det för någon lame bokhylla i världen! 

Ska snart hoppa i säng och invänta Lucia! Kom ihåg som liten man var ju typ spänd inför lucia. För er som inte vet så växte jag upp på Öland och varje liten sak som hände upplevdes som exotisk och spännande. För att inte namedroppa tunga happenings så som Algutsrums årliga marknad, Bygget av köpstaden -92, att Saxnäs camping hade d-kändisar på sommaren och som att man hejade på glassgubben (killen som körde) ochvtrodde man var "lite utöver alla andra". Egentligen var man förmodligen bara en mullig glassugen unge i mängden som kanske var lite för bra på att spara sin surt förvärvade veckopeng till att köpa glass, och inte alls sådär unik som den "personliga hejningen" fick en att framstå som. Förmodligen var man bara lika sötsugsgirig som nästa ungees vassast armbågar på gatan efter men ja ni förstår vart jag vill komma. 

Ja så när Lucia väl var så var det en enorm nervositet inför att hela läs H E L A Glömmingeskolans matsal skulle fyllas med föräldrar och man skulle få visa vad man kunde. Ja jag gentemot alla andra normala barn tyckte ju alltid det var kul att synas och höras mest så man tog ju alltid platsen längst fram osv osv. 

Ville gillar inte Lucia. Eller officiella framträdanden för den delen heller. Den arvsmassan försvann. Kanske lika bra. För honom är filmkväll med "Sandla" viktigare:-) skönt är vän det. Vet ej om jag hade pallat en mini-me. Så tack mamma och pappa för att ni stod ut. 

Imorgon ska jag boosta mitt vännerkonto och träffa mina vänner från gymmet på julbord. Ser fram emot det väldigt mycket så jag hoppas att vi ses imorgon! 

Nähä om man skulle ta sig en sängfösare? Mer julkola. Min tjej är borta inatt så jag får drömma och sakna. Underbar känsla att sakna någon när man vet att man får andas henne imorgon. Kärlek. Julkärlek. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar