fredag 3 december 2010

På väg in till stan med två ungar, täcke, kudde, 2x träningskläder, övernattningskläder, skötväska, mat och mig själv...

Hej hopp!

Idag är jag hemma med Villen och vi har busat. jag har byggt järnväg - som han har tagit sönder, jag har byggt torn med klossar - som han förstört, jag har städat - och han river ur. Han testar oss hela tiden vad man får och inte göra, lilla bus. Vi har varit en sväng till Dalby centrum och postade paket (???) och sen gick jag och handlade tråkiga saker som maskindiskmedel, smör och bröd, eller just det... måste erkänna att några chips slank ner också men de tappade jag på vägen hem för nu hittar jag de inte....

Sötaste pepparkakspojken

Ville somnade på golvet när vi kom hem (ja somnade och somnade - behind the scenes: Mamma Ida sjunger "När trollmor har lagt..." typ tvåhundrafemtioelva ggr, sen somnade han efter 10 min på golvet, fast jag la en filt över honom, stackarn o behöva frysa.

Ikväll (ähm om 2 h) ska jag in till stan, men först ska jag hämta T på dagis. Carola ska ta taxi in till stan då vår bil inte har vinterdäck så vi vågar inte köra längre. Ikväll har jag BP pass kl 17.45 sen efter det hem till Lovisa. Jag och Ville ska sova där för imorgon kl 9 har jag BP utbildning i Malmö, upp i ottan. Carola och T ska till Växjö och bo hos Sara och Bailey. Kul för de. Jag skulle ha tjejmiddag men pga vädret blev den inställd, tråkigt jag som hade sett fram emot den.

Nästa helg ser jag fram emot en massa kul med min familj och min fru. Tänkte överraska henne med en grej (åh nu blev du nyfiken va Skatt?) men bara om jag hinner få den/det klart i tid. Annars får det vänta.

Nu hoppas jag snart Villen vaknar för jag måste börja packa väskan. Lägger upp bilder lite senare.

Love to you och ha en förträfflig fredag. I love fridays och fridagar. /Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar