torsdag 23 december 2010

Dan före - snön yr och jag njuter

23 december. Dagen jag längtat till i år utan att ens själv veta om det. Idag sova båda barnen så snällt, ja nästan alla. Kl 05.30 vaknade vi av liten i magen. Han/hon sparkade för fullt (ja det låtar tom i Carolas mage), så vi låg där tillsammans under täcket och kände och lyssnade på litens sparkar. Inte långt därefter vaknade T och sen även V. Inte alls trötta och klockan var 06.00 (det är i stunder som dessa man inser att man är mamma på RIKTIGT). Underbara familj, det är den som räknas. Ville är så mysig just nu, pratar på sitt lilla hemliga språk, pussas, vill se och upptäcka och man bara ser livsglädjen i honom, det är DETTA som är det mysiga med att ha barn, att allt är så värt. Mysigaste julen evva! Betyg 5 av 5 so far. Nu längtar jag bara efter min tjocka fru som ska komma hem med sina stora rådjursögon så jag får krama om henne och kyssa henne! *kär*

Vi sprang alla ner för trappan sen.. (story tbc) och tomten hade varit på ett pre - party besök och lämnat klappar till alla tre barnen under granen. T blev överlycklig och läste på paketem, ja läste och läste han känner igen sitt eget namn...
 Theodor öppnar ett paket
 Hmm---vad är detta?
 Åh en polispyjamas!!! Precis det jag önskade mig=)
 Vackraste sonen i världen

Sen åkte carola och T in till Lund för hon skulle åka tåg fram och tillbaka och lämna T i Växjö, men han kommer igen på lördag, snabbvisit.

Jag och Ville har städad, jag har städat och Ville har stjälpt till... Överallt ligger det grejer, iskuber, plastbunkar, bakbunkar, salladsbestick, smörknivar, påsar, toapapper, shampo, balsam, DVD fodral, julkulor, osthyvel, tidningar, bandyklubbor, bilar, lego, kuddar... Ja osv...

Jag har griljerat skinka, kokat julgröt, städat toalett (älskar att städa vår toalett - ja jag är beroende). ALLT måste vara tip top, dvs väggar, handfat, toa, under som ovanpå, golv, lister, handtag, hyllor, allt i ordning.
Nu har Ville bajjat så nu ropar nöden på mig.

Ikväll kommer mamma och Carl till Lunda. Mamma ska sova här, om nu tåget går i tid. Hoppas.

God Jul på er alla, imorgon blir det en supermyyysig dag tror jag.

With love/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar