tisdag 21 december 2010

-21 grader i Dallan men inomhus håller vi gosvärmen


 Lilla bebis i magen börjar bli stor - säkert 200 gram, minst!!!

Oj igår var det hela 21 minus när jag körde hem kl 19.30. Hade varit och julhandlat på Willys efter jobbet. Snökaos, låg i 45 km/h hela vägen hem typ. Frusen in i märgen var jag.Väl hemma blev det till att krypa ner i sängen.

 
Mitt och Carolas favoritljus - nytvättad tvätt. Det och nybäddade lakan är *myyyys*

 På morgonen idag var det full rulle, Theodor vaknade 5 sen ville halv sex, upp och byta blöjor sen leka boll och peka gran (de två nya favvosysslorna). Här kastar Villen boll.
 Åh vad han springer fort lilleman, en riktig boll och bil kille. Hoppas bara inte han älskar LEGO för knäcks jag. Hatar LEGO i alla former, att åka till Legoland vore för mig min värsta mardröm typ....
 Där!? (dhjääh), GRANEN. Där!? GRANEN , och så upprepas det tills dess att han tar min arm och vill gå fram och kolla nära. SÖDE.
Imorn kommer min bror och mamma hit! Kanske uppersittarkväll med BINGOlotto om man pallar Lotta? Men mest saknar jag min syster Y, hon är sjuk så jag hoppas hon kryar på sig tills imorgon. Idag ska jag jobba, har en del att stå i på jobb, sen hem och baka lussekatter tror jag. Imorgon blir det att fixa skinka och knäck (härlig mix) och sen städa. Ja jag vet - jag är sjuk som älskar att städa, säkert störd efter en uppväxt på landet med tre hundar och hår överallt. Nu ser man äntligen skillnad när man städar + att jag faktiskt är allergisk mot damm. Truth.

Nu frulle med familjen, Skatt är uppe och nu ska det tryckas Pågenmackor med korv - me love, förbjuden frukt.

Trevlig onsdag folk!

Love Ida

1 kommentar: